Livet på en pinne

...Kan vara ganska härligt i alla fall!  I morse gick jag upp vid kvart över åtta och skred till verket med en gång...telefonera till Jubileumskliniken och min sköterska där. Fick tag på henne ganska direkt och hon skulle ringa mig lite senare.

Fixade i ordning frukost som jag dukade upp på balkongen i solen och sedan satt jag i stillhet med fåglarna som sedvanligt sällskap o mumsade i mig några mackor och sedan Digistivekex med 1 cm smör och massor av ost en masse =)! Säkert ruskigt ohälsosamt för många men mycket kalorier och förbaskat gott! Det är ju inte alltid som det går att vräka i sig som en tok utan att midjan ökar i omfång, det gäller att passa på! FROSSA!

Idag känns det som det varit sommar och jag har baskemej varit ute hela dagen, frånsett att jag smet in i duschen vid 10.30. Jag har varit ute och gått en promenad, jag har lunchat ute i det fria på en hamburgare m bröd och MER. Jag har shoppat blommor o jord och burit hem. Jag har rensat o planterat i rabatten och krukor, fixat lilla balkonglådan med alla kryddor (MÅSTE köpa mer balkonglåda!) och som kronan på verket när älsklingen kom hem blev det middag ute i solen med vin. JA jag vet att det bara är tisdag, men det spelar faktiskt ingen roll, det smakade ljuvligt gott och jag åt girigt dubbla portioner (Ja av vinet oxå!).

Lite telefonprat blev det oxå, kände att jag inte ringt på länge för att höra hur våra båtvänner har det och det var väldans trevligt att prata och skönt att höra att alla mår bra, sånär som på lite förkylning. Jag har suttit och läst alla bloggar jag brukar läsa och skrivit lite här och nu skall jag göra det jag faktiskt inte hann med igår - nämligen äta ostbågar - känner nästan hur det vattnas i munnen när jag tänker tanken=)!

Gissa vad det är på TV - Jojomän, HOCKEY och  då får man väl göra som man brukar, sätta sig i soffan bredvid och ställa en massa dumma frågor, för int fattar jag allt int!! Men tillfredsställelsen är enorm när man lyckas pricka in vad domarn blåst för! WOW då är man kung!

Må så gott alla mina vänner, nära och kära och jag önskar er alla allt gott här i världen, det finns massor!

Kommentarer
Postat av: Anne

GRATTIS på namnsdagen...får läsa din blogg sedan...har en kort fikarast jsut nu på jobbet...
Kram anne

2008-05-07 @ 14:25:13
URL: http://levaidag.blogg.se
Postat av: Carina

Man tackar o bockar, hade inte en aaaaning om namnsdag! Det har trillat in lite SMS, telefon, vykort och här idag! Roligt och helt oväntat =). TACK ALLA!!

2008-05-07 @ 20:09:22
Postat av: Anne

Hej vännen,
Nu hinner jag läsa.....skrattar gott åt dina härliga infall med maten....vad skönt att kunna äta ALLT, men jag vet åxå vilket kämp det är att ständigt behöva äta för att inte gå ner i vikt.
Du gör så många saker, det tycker jag är BRA....att du hittar på kreativa saker.

Nä, nu ska jag börja städa, för släkten kommer snart för helgens stora kalas...så nu är tiden knapp igen....förstår inte varför man ska skjuta upp allt som vanligt, men jag tänker som så att bättre med kort och intesivt planerande än långt och utdraget. med kniven på strupen funkar jag bäst!
Kram på dig vännen, och självklart måste vi ta en fika...jag ringer när jag är på väg till GBG igen.
Jobbar hemma i stan numera....skönt!

2008-05-07 @ 20:17:06
URL: http://Levaidag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0