Helgfirande


.

Har hänt lite sen jag var inne och skrev sist oxå...I fredags var jag uppe på JK, Sahlgrenska och hälsade på. Kärt återseende blev det med många...Först inne på avdelning 51 - Spolning av porten......kändes bra även utan emla-plåster innan....hihihi......Jag skulle få nya men glömde det naturligtvis, så det får gå bra även nästa gång!!! Hej Mia, Maggie och gänget, så kul att se er, det var ju några veckor sedan sist. Kommer igen om 3 veckor...

Sen drog vi vidare upp till kära vännerna på avdelning 54, riktigt roligt att se er alla och roligt att höra att så många är inne och läser dessa inlägg =). Stora kramelikramar till er alla! Till Lisa - Håller alla tummar vi har, både jag och Prinsen, du skall se att allt går så bra...och likaså med huset! Du får nog sjutton lägga in adressen till din bloggsida här igen under kommentarer, den har ramlat bort ur mitt favoritfält!

Sen åkte vi hem, med liten, liten omväg runt Selma Lagerlöfs torg och fiskvagnen....alltså har ni INTE varit där är det verkligen dags för ett besök - Göteborgs bästa fiskvagn - Fredagens middag inhandlades alltså här....Rödtungabakelser, fyllda med färskost, tomat, gurka, räkor o kryddor och Sandefjordssås (nej vi skulle inte ha hela bilen, men....det är ju så svårt att låta bli när man väl börjat handla... och för den som ÄLSKAR fisk är det här verkligen stället att handla på, de har ALLT!!!

När man väl ätit upp kändes det som magen stod i 8 hörn. Man är verkligen proppmätt. Lite TV-tittande och somnande framför densamma oxå naturligtvis blev det ju oxå.

Lördagsmorgon eller rättare sagt förmiddag blev det väldigt snabbt, förstod inte riktigt hur fort det gick. I allafall blev det lördag och det blev besök från Karlstads-Lena och Lissett. De kom över på en semmelfika...har inte sett Lissett på många år så det var kul att ses. Träffa Lena är alltid roligt! Det är ju inte så ofta det händer nu för tiden i och med avståndet, men så är det ju!

Sedan fram på eftermiddagen drog vj oss ner till yngste sonen och hans flickvän för en liten middag på eftermiddagen. De hade fått jättefint i sin nya lägenhet och vi blev bjudna på mycket och god mat! Tusen Tack Tobbe och Johanna!

Kollade på långfilm på kvällen och sen fick jag väl en ångestattack. De kommer sådär oförberedda som bara de kan göra. Likafullt är det väldans obehagligt. Man känner det som att hela magen knyter sig och pulsen är uppe i 200 på bråkdelen av sekunden...Förbenat otrevligt. Panik och rädsla väller upp och man känner sig ensammast i världen. Finns ingen i hela världen som har råkat ut för det här, men VISST är det så! Sånt här händer människor varje dag, varje sekund!

Det är bara att vänta ut det, det går över....

Då är det himlans gott att ha älskade Prinsen att krypa in hos och bara få vara och landa, lugnt och stilla....Puss och kram 

Söndagsmorgon och frukost - och sen bara massor av pappersarbete - jo det lät ju =), men man måste sortera och gå igenom lite som blivit liggandes. Under tiden lagade min älskade Prins mycket god söndagsmiddag. På vägen tillbaks till Änggården på seneftermiddagen storhandlade vi...läs JAG!! Ni kan aldrig gissa vad!!

GODIS!!!! i stora LASS!!....Gott&Blandat, Engelsk kola med chokladfyllning, Marianne, Sombreros, Läkerol, tuggummi, dajm.......jo män, de sa va gôtt å leva! (handlade faktiskt en tandborste oxå! det räknas väl liiiite??)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hihi.har du slarvat bort den:)

www.familjeliv.se/hem/gondola/blogg.php

Hoppas att det funkar.Va jätte i alla fall jätte kul att få se dig igen.

Kramar

2009-02-09 @ 17:30:49
Postat av: Synne

Hej Carina.

Vet inte om du sett inläggen från mig. Men det låter som du har haft en trevlig helg.Kram Synnöve

2009-02-09 @ 20:05:15
URL: http://synne.bloggagratis.se
Postat av: Synne

Hej Carina .Det låter som om du haft en underbar helg.Så mysig.Så Tobbe har flyttat han med,gud vad dom växer och blir vuxna.Kram Synnöve

2009-02-09 @ 20:13:15
URL: http://synne.bloggagratis.se
Postat av: Synne

Hej Carina .Det låter som om du haft en underbar helg.Så mysig.Så Tobbe har flyttat han med,gud vad dom växer och blir vuxna.Kram Synnöve

2009-02-09 @ 20:16:05
URL: http://synne.bloggagratis.se
Postat av: Amanda

Hej Carina.

Låter som en skön och mysig helg som en helg ska vara. Sköt om dig..://Amanda

2009-02-09 @ 22:12:52
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Annika Axelsson

Hejsan vännen skönt och se att det funkar bra med nya veckoboendet, Vi tänker på er. Kramar Annika

2009-02-10 @ 09:23:49
Postat av: "Nicka" Monica

Hej !

Oj,Oj, Fiskvagnen skulle Jag mer än gärna lägga beslag på, MUMS !

Jätte-skoj att Du har skrivit och att Du får se långfilm, Hm..Godis.. Härligt !



Massor av KRAMAR från Mig..

2009-02-10 @ 11:27:43
URL: http://nicka.bloggspace.se
Postat av: Nillan

kikar in och önskar dig en bra Tisdag

MVH Nillan

2009-02-10 @ 12:05:56
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Önskar veckan blir lika trevlig som helgen var och att solen även lyst på väst (bäst) sidan!

2009-02-10 @ 22:37:06
Postat av: anna

Nu är det dags för att nominera sig till att bli nästa veckans blogg ! jag tycker du borde nominera dig själv genom att skriva en kommentar i detta inlägg =) kram

Postat av: Anne

Hej Carina,

Jag vet inte hur du har det just nu men tänker på dig konstant.

Har dåligt samvete för att jag inte orkat hälsa på. Men du finns i mina tankar!



Jag vet att det inte räcker, för du kan inte veta att jag tänker på dig, men det gör jag och jag känner mig maktlös, för jag vet att du kämpar för att få leva. Få leva det liv som andra tar för självklart.

Jag tar inte livet för självklart längre...försöker bara komma ikapp och känna den livsglädje du känner i varje sak du upplever, den goda mat du får eller umgås med dina när och kära.

Det borde alla vara tacksamma över, men man får ett annat perpektiv när livet inte längre är självklart.

Kram på dig gumman...hoppas du får en underbar dag på lördag då det är alla hjärtans dag!

Puss och godnatt från Anne!











2009-02-13 @ 00:21:11
URL: http://levaidag.blogg.se/
Postat av: Mimmi



Här komme styrkekramar i massor från för dig okänd läsare men du berör och lär oss andra uppskatta livet mer.....



Njut av nära och kära det ger mycket styrka!

2009-02-13 @ 08:37:48
Postat av: Laila

Hittade din blogg idag och vill (efter att ha sträckläst hela bloggen)spontant säga: Vilken makalöst fantastisk kvinna du är!

Blir såväl ledsen som glad över att läsa dina inlägg. Ledsen över din situation men glad över den kärlek du ger och får av dina nära. Din Prins verkar lika fantastisk som du.

Jag tar inte livet för givet efter att bägge mina föräldrar gått bort alldeles för tidigt i skitsjukdomen Cancer men jag lovar dig att du fått mig att tänka till när det gäller kärleken; till livet och mina nära.

Hoppas på ett mirakel, ta hand om varandra.

En stor, stor kram till dina nära och kära som (jag vet) befinner sig i limbo just nu.

2009-02-13 @ 13:05:33
URL: http://www.lailasliv.blogspot.com
Postat av: Synne

Hej Vännen.

Ville titta in för att önska dig en ny fantastisk helg med dina nära och lära. Hoppas du får något mysigt av din gubbe på alla hjärtans dag.Själv ska jag åka ner till Skåne och hämta hem en liten chihuahua valp som jag tänker döpa till Tindra. Jag har ju redan två innan som heter Olga och Hugo. Min dröm är att i framtiden kunna starta en kennel.Så nu är jag en bit på väg i mina drömmar. Ha det gott nu,jag tänker på dig .Kram Synnöve

2009-02-13 @ 14:34:18
URL: http://synne.bloggagratis.se
Postat av: Anne

Vill skicka dig en underbar KRAM på alla hjärtans dag!!!

Hoppas din dag blir superbra på alla sätt!

din prins gör säkert en underbar för dig och du för honom och att dina nära och kära finns hos dig.



Själv ska jag pussa på Christine som fyller 23 år idag...men det får bli per telefon för hon vill fira med sina vänner denna helgen...och det får man väl finna sig i när dooter har blivit vuxen på riktigt.....att familjen kan fira henne en annan dag..hehe..

Puss och kram från lilla mig!

2009-02-14 @ 05:07:30
URL: http://levaidag.blogg.se/
Postat av: Camilla(54:an)

Hej Carina.

Det var tråkigt att missa din visit på avdelningen, men jag fick en rapport av alla som träffade dig.

Vill bara säga att din blogg är otroligt rolig att läsa, du har ett skönt sätt att skriva.

Du och prinsen verkar ha funnit balans i tillvaron, vilket glädjer mig.

Önskar er allt gott.

Kramar Camilla



PS: Hoppas att du inte svept i dig allt godis på en gång.

2009-02-15 @ 05:03:13
Postat av: Mimmi





hoppas du njutit av helgen och önskar dig en bra dag!



Styrkekramar

2009-02-16 @ 10:32:09
Postat av: Kicki

Hej Carina!



Tommy har lärt mig hur jag hur jag kan ge en hälsning till dig. Jag tänker varje dag på er båda.



Kram Kicki

2009-02-18 @ 06:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0