Snart är det helg (igen....!)

Nu äntligen har jag lyckats uppbringa liiite energi att skriva lite här. Det har tagit tid men det blir så himla mycket bättre nu inte sant?

Här går livet sin gilla gång och det går ganska stilla. Ont har jag till max vissa dagar och mindre morfinrus blir det andra. Permissioner har jag haft och det har i ärlighetens namn varit skönt att komma hem. Fast lite deprimerande oxå - det blir väl så när man kommer hem och det är svårt att göra saker hemma som man normalt klarat innan. Det är över huvudtaget svårt att acceptera att man är sjuk.

Jag är trött så jag nästan går i bitar men har vansinnigt svårt att koppla av och vila. Det känns enormt frustrerande. Jag vill inte vila, vill inte erkänna att jag är sjuk, vill inte ge efter, vill inte ens ge efter och ta medicin - jag vet att jag borde - men vill inte. Blir som en trotsig barnunge ibland.

Fortfarande är det nästan ingen som kommer ut ur sina rum, de är väl för trötta eller orkar inte av omständigheter som gör att de mer eller mindre givit upp. Nu skall jag ta och öppna lilla påsen med mintchokladkola från Åre Chokladfabrik som jag fick tillsammans med en kruka krokus idag av härliga vännen Annika. Lika härliga vännen Britt-Marie var oxå här idag och hade med sig semlor (inga dåliga rackare - stora som berg - och jag orkade bara börja på min =)!!)

Lilla L8:an var här och muntrade upp mig idag på förmiddagen och stannade över lunchen hos mig. Alltid lika roligt att få barnbesök, man blir så glad, så glad. Hon kommer nog förbi en sväng imorgon hemma misstänker jag för hon skulle hämta papper att skicka till Försäkringskassan.

Mintchokladkolan smakade mmmmmm...eeera!!! Helt enkelt underbart god. Skall ha detta i åtanke när man hittar såna på kanske lite närmare håll någon gång framöver.

Igår hade jag mycket besök oxå...Minsta lillasyster kom på förmiddagen och hade med sig kläder till lilla jag. Mycket trevligt och fina var kläderna med. På eftermiddagen kom bästa vännen Elisabeth och vi tog oss ett litet glas vin och satt och pratade o hade trevligt värre. Då kommer stora lillasyster med man. Fick riktigt jättetrevligt en bra stund och det var helande för ångesten som kryper under skinnet.

Älsklingen behöver ju vara hemma lite ibland och det skall han ju vara. Enda är att jag tycker inte om att sova själv. Stackarn, han har åkt på en infektion i tandbenet och hade så ont när han åkte till jobbet på morgonen. Hoppas att det lägger sig under dagen. Han skulle uppsöka tandläkaren under dagen igen.

Idag pratade vi på morgonen och nu har han feber och ser ut som en fotboll. Han är hemma från jobbet idag och konsulterar nog tandläkaren igen skulle jag misstänka. Och det gjorde han och visst blev det ny sorts penicillin. Han har sovit mer eller mindre hela dagen, Stackars min Prins, det är inte mycket med honom nu inte...

Han hade ju tagit ledigt i morgon för att vi skulle få vara tillsammans en extra dag och så blev det så tokigt...Så det kan bli..............

TV:n här i mitt rum har varit fruktansvärt dålig och vi har klagat flera gånger. Nu i veckan har man plockat ner TV:n och jag har fått en jättefin låne-TV. Det är ju jättebra bild på den här TV:n och det är helt plötsligt kul att titta på den!

Nu skall jag ut till sköterskorna och be att de packar mina mediciner för helgen iallafall. Prinsen säger att han skall hämta mig i morgon, om inget händer . annars får jag ta färdtjänsten hem - för hem, det vill jag! Och så skall jag ta en värktablett eller två. Det pirrar i armarna nu så det är väl dags tror jag.

Vill hälsa till alla underbara människor som kikar in här och läser. Ni är så himla gulliga och skriver så gulliga grejor. Behöver alla hejarop jag kan få........de gör så gott! Puss i pannan på er!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym



Önskar dig och din Prins och alal andra de dina ännu en underbar helg där ni verkligen får rå om varandra......och koppla av i varandras sällskap!



Ha det så gött!

2009-02-19 @ 21:36:26
Postat av: Anne

Ville bara gå in på din sida och ge dig alla varma kramar som finns på denna jord!!!!!

Puss på dig hjärtat!

2009-02-19 @ 22:02:06
URL: http://levaidag.blogg.se/
Postat av: Amanda

vad roligt och läsa din uppdatering av bloggen. hoppas du får en underbar helg tillsammans med din prins. stor kram och styrkekramar i mängder...

2009-02-19 @ 22:19:45
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Siw

Hoppas du får en super mysig helg.

Kramar om

2009-02-19 @ 23:27:32
URL: http://yllegarnets.blogg.se/
Postat av: Brita

Underbara du...kom in här för ett par veckor och sedan dess sitter jag här och läser och väntar...du finns med mig i tankarna jämt..har aldrig träffat dig men du är leende varm och ger så mycket igenom denna lilla skärm. Hurra för dig...och jag skickar allt gott som jag bara kan till dig...kram kram kram

från en mamma från Kullavik(bästkusten)=0)

2009-02-20 @ 01:54:15
Postat av: Sabina

Har följt din blogg ett tag men aldrig skrivit något, så det är väl dags nu.

Jag hoppas du och din prins får en härlig helg, ni verkar vara så gulliga och omtänksamma med varandra.

Håller med dig om den där mintchokladkolan från Åre Chokladfabrik, den är såååååå god.

Finns ju en massa olika smaker men av de jag smakat gillar jag mintchokladkolan, blåbär och marsipan bäst.

Ha det gott!

Sabina

2009-02-20 @ 02:31:15
Postat av: Camilla

Hoppas att ni får en trevlig helg med all snö (Om den nu får ligga kvar vill säga...det ryktas om varmare väder & regn). Du verkar verkligen njuta av livets goooda. Massor av gott godis. Antar att det kan slinka ner lite vin och kanske en och annan räka till helgen. Som sagt ha en riktigt trevlig helg.

Kramar Camilla

2009-02-20 @ 05:40:14
Postat av: Ellinor

Ville bara skicka dig en VARM kram - du berör mig så. Hoppas du kan njuta av din helg, du lär mig att njuta av min dag! /Ella

2009-02-20 @ 08:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0