Nu har jag flyttat...

Efter att min älskade lilla dotter poppade in i morse, vilket jag helt hade glömt av hihihi, blev det en härlig överraskning och en bamsekram...frukosten var precis uppäten, men sååå roligt att hon kom.
Satt och pratade en stund och sen tog vi påtåren nere i fikarummet.

Jätteroligt att hon kom, verkligen...dock med fel rad...på hästarna...spelar nämligen på hästar och äldsta sonen stod på tur att plocka ut rader...HUR SVÅRT KAN DET VARA???Be mig svara på den frågan när det blir min tur säger jag!!! Säkerligen dösvårt kommer jag att svara då =)

Nä, det blev inga miljoner nu heller, lika gott det förresten, hade varit svårt att placerat alla, eller hur??

Älskade dotera min drog iväg till jobbet vid 11 och jag började packa mina saker, jag skulle ha med mig. Jösses att man kan bli så slut av att packa 1 Laptopväska, en vanlig väska och lite annat smått och gott...suck

Min Prins kom lite tidigare än jag räknade med, det var inte meningen att han skulle hitta mig i detta utslagna tillstånd, liggandes flåsandes på sängen, men så blev det i allafall och lite förmaningar...hmmhmmm...

Han hjälpte till med det sista och hjälpte sedan härligt häftiga sköterskan Patrik med lite handräckning när det gällde plåstringen vid den subkutana nålen (hörde ni, vad jag kunde =)!!). Nu var allt klart med morfinpumpen...Nu rackarns...

Sen var jag baske mig slut. Taxichaffisen kom på bestämd tid och lite tid kom för fotografering av alla underbara sköterskor som jobbade idag. Har jag tur tar Prinsen med sig sladden imorgon till mitt eminenta castle i morgon, så då får nu se dem på bild. De är stiliga skall jag säga...Kommer som sagt!

Numera bor jag på Änggården i Lillhagsparken. Det här man pratar om hospice...det stämmer inte, inte om man går på snacket som infann sig tidigare på 1900-talet...Nooop, inte detta stället i alla fall. Inget väntrum här inte. Här inne råder peace and quiet, om man säger så...I alla fall lugn och frid.

Mina eminenta kusiner från Malmö dök oxå upp. Jättekul, var ju ett bra tag sedan och vi fick oss en mycket trevlig fika tillsammans. Pratade också om lite hyss vi och våra barn haft för sig, vilket fyllde bra samtalstid, om man säger så. Jag har ju tre telningar så det blev en del om dem, om man säger så. När de lämnat oss hade vi en jättekul syssla framför oss...vi fick nämligen möblera om rummet...Gissa om jag tycker sånt e kul och gissa om somliga tycker sånt är mindre kul?

Vi fick i alla fall möblera rummet som vi ville, och det ville vi ju, så nu ser det riktigt trivsamt ut, men det gjorde det faktiskt tidigare oxå. Kommer oxå att komma bild, samma kabel efterlyses, Prinsen!!!

Fick middag inne på rummet med vin till om man ville (om man ville?). Sen kom urladdningen, Nja i och för sig kom urladdningen lite innan innan om man säger så. Inte vill man väl flytta hemifrån? Jag storlipade, saknade mitt hem, saknade Avd.54 på JK. Det var skitjobbigt! Helt sanslöst faktiskt. Trodde jag aldrig! Inte så, det här med personalen på 54:an, men allting blev bara för mycket!

Vi satt i soffan på rummet och tårarna bara rann. Ja och så där höll det på en stund. Lugnade till slut ner oss och enades om att det här var nog ett bra val i alla fall. Det är ju så mycket jag inte klarar av nu så det blir nog bättre.

I kväll har jag efter att min älskade, älskade prins åkt hem haft ett väldigt givande samtal med en av sköterskorna här oxå över ett glas vin , ost och kex (jag, inte hon!). Mycket vindrickning, men det är säkerligen bara nyttigt, eller hur?

Tack till underbara vännen Anne som visat vägen till mig och som, utan att hymla, ger en bild av hur det är att vara sjuk. Det är ju faktiskt så att det inte bara är gråt och tandagnissel, utan att det kan var mycket som faktiskt är roligt också. Man kan ha roligt oxå. Nu är klockan väldigt mycket och nu skall Carina hoppa ner i sängen och slagga med sju kvartar i minuten...Må så gott och jag älskar er alla där ute...Speciellt mina tre underbara barn och min innerligt älskade Prins, Ni är suveräna!


Kommentarer
Postat av: L8

Hur kunde du glömma bort mig, mamma lilla?! =) Kommer och hälsar på dig först på onsdag eftersom du tvingar mig att jobba på alla mina lediga dagar! =) Ta hand om dig nu, sov så gott ikväll och mina allra största kramar till dig och T.

2009-01-26 @ 20:28:39
Postat av: Karin Larsson

Jag har ikväll suttit och läst hela din blogg.

Fastän du är sjuk så ger du mycken glädje till

andra. Sov gott och dröm om din Prince.

Många kramar Karin.

2009-01-26 @ 23:14:06
Postat av: Mallan

Du verkar ju vara helt fantastisk! Lycka till med allt, bestam dig for att celljavlarna ska sluta ha party i DIN kropp, de har banne mig ingen som helst ratt att ta over! Jag overlevde skiten genom att latsas att jag var frisk. Jag tror inte att de visste var de skulle ta vagen da.. Jag haller alla tummar jag har for dig! Varlden behover fler som du! Kramar i massor!

2009-01-27 @ 06:33:24
URL: http://malinh.tumblr.com
Postat av: Tezz

Hamna här av en slump och oj vad berörd jag blir av den styrka då har trots din sjukdom.

Kommer följa din blogg så jag lade till dej på bloggar som jag brukar kika in på,jag hoppas att det är ok.

Kram

2009-01-27 @ 08:57:41
URL: http://vulkaneninommej.blogspot.com/
Postat av: Titti

Hittade hit via Annes sida.



Du skriver för underbart, så mycket tacksamhet & glädje mitt i en stor sorg naturligtvis!

TACK för att du delar med dig. Hoppas du får bra dagar framöver med dina nära och kära.



En VARM kram från mig! // Titti

2009-01-27 @ 12:28:26
Postat av: Annika

2009-01-27 @ 16:47:48
Postat av: Annika

Lyckades inte så bra se ovan LER. Har läst ett tag men inte kommenterat tidigare. Goa underbara starka människa, önskar jag var som du. Men vill bara säga att Änggården där du bor nu är nästan som hemma, min mamma bodde där under några dygn i oktober förra året och jag hade önskat att vi fått tummen ur och fått dit henne tidigare då hon kunde njuta av personalen, naturen, gemenskapen och hur fint det är där.I början av april kommer hela backen mot skogan fyllas av vitsippor, jag promenerar ofta där nu eftersom jag bor i Backa. Jag hoppas du kommer trivas och få mycket fin tid där men nära och kära. Har aldrig mött så fantasktiska människor tidigare än de som jobbar där. CARPE DIEM !!!! Kram kram Annika

2009-01-27 @ 16:53:45
URL: http://familjenbruun.blogspot.com/
Postat av: Helen

Hittade hit via Annes sida...jag har läst länge nu...och mina tårar bara trillar, men på samma gång är jag helt förundrad över hur underbar humor du verkar ha och kan se allt på ett sätt som fler skulle göra..jag bara sitter och funderar över hur vi lever våra liv, när man tar så mycket för givet och bara stressar på utan att stanna upp och tänka efter...jag skänker alla varma tankar till dej och din prins och dina barn...jag är helt tagen, vet inte vad jag ska skriva mer, försök ha en bra natt fantastiska Carina..nu har jag en blogg till att följa..kram från Helen i M

2009-01-27 @ 21:48:56
Postat av: Lisa

Hej carina!

Hoppas att du kommit i ordning på Ängården. Verkligen tomt utan dig på 54:an.Hoppas att du får det riktigt bra där,men inte för bra...hihi(vi e väll alltid bäst?!)Många kramar(Lisa,den gravida uskan på 54:an)

2009-01-27 @ 22:42:33
Postat av: "Nicka" Monica

Hej Vännen..!

Vill berätta för Dig, var ju in och tittade på dina fina scrapp-grejjor..Tyckte Du hade gjort så fina och roliga saker att göra !! Idag skrev Jag räkningarna och beställde ett stort paket med scrapping...Tack vare Dig ! Annars har det inte blivit nu iaf. Åh, Tack..Du har gjort Mig så glad, hoppas det kommer inom snar tid. Hihi..Jag råkade berätta för Mina egna döttrar, Hoppsan !! Nu får Jag inte fixa själv..Hm? Tänkte på Mitt barnbarn, men han kanske är för liten 3 år ? Men något enkelt har Vi säkert hittat till honom !! Jag älskar barn, så tålamod har Jag hur mycket som helst av, när det gäller De små !! Och så Dig förstås.

Tänker på Dig ofta, ofta,

Skriv Om Du vill, Jag är en God Lyssnare..vill Du så skriver Jag tillbaka. Gulliga söta Vännen !!

Jag gillar Dig jätte-mycket, känns som Jag har känt

Dig länge, länge.. Konstigt hur man kan känna så ??

Men så är det !

Hoppas det går bra iaf. där Du är nu !!

Och så Många Kramar till Dig.. från Mig.../Nicka.



- Jaha..nu har Du flyttat färdigt, förstår att Du vacklar, skulle Jag gjort också. Men det blir bättre, det MÅSTE Vi hoppas på så klart !!

2009-01-29 @ 00:14:07
URL: http://nicka.bloggspace.se
Postat av: "Nicka" Monica

Hej Vännen !

Måste berätta för Dig..

Idag har Jag beställt scrapping Tack vare Dig, och naturligtvis allt fint Du gjort, som Jag blev så lycklig när Jag fick se. Nu är det bara att längta och vänta tills det kommer, ett stort paket, sen kommer det var fjärde vecka. Berättade för Mina döttrar, som INTE bor hemma längre...Tänkte ha det tillsammans med barnbarnet !! Men döttrarna blev så uppslukad av detta också !! Undrar Om det blir nå över till Mig själv ? Hm? -Ja Du ser..så mycket roligt det kommer från Din sida också, inte bara elände. Förstår att Du haft jobbigt med flytten. Du ska se att det blir bättre.

Du får HÄR en jätte-stor KRAM..gillar Dig mycket.



Skriv Om Du orkar eller har lust ?

Är en god lyssnare, Du gör det som känns bäst.

2009-01-29 @ 00:27:47
URL: http://nicka.bloggspace.se
Postat av: Mimmi





Njut av det goda livet och nära och kära för det är du värd!

2009-01-30 @ 10:41:47
Postat av: Anonym



Sänder dig styrke tankar och styrkekramar denna lördag som jag hoppas du får njuta av.!



2009-01-31 @ 06:53:26
Postat av: "Nicka" Monica

Hej Vännen..

Nu är Jag här igen !!

Skriver så Du ser, att Jag TÄNKER PÅ DIG !



Många KRAMAR från Mig.

2009-02-02 @ 11:36:28
URL: http://nicka.bloggspace.se
Postat av: "Nicka" Monica

Hej Vännen..

Nu är Jag här igen !!

Skriver så Du ser, att Jag TÄNKER PÅ DIG !



Många KRAMAR från Mig.

2009-02-02 @ 11:38:27
URL: http://nicka.bloggspace.se
Postat av: Anne

Många, många tankar går till dig min vän!

Jag är inte hos dig, men jag tänker på dig många gånger per dag och vill skicka tusen och åter tusen kramar till dig!

Varma innerliga pussar från Anne!

2009-02-03 @ 00:27:00
URL: http://levaidag.blogg.se/
Postat av: Gerd Johansson

Hej Carina!



Tänker jättemycket på dig!! Du är helt fantastisk som orkar vara som du är.



Kram kram



Gerdan Ola hälsar så mycket till dig

2009-02-03 @ 22:10:19
Postat av: Gerd Johanssong

Hej min vän!



Tänker jättmycket på dig! Du är fantastisk som kan

vara som du är helt otroligt.



Kram kram



Gerdan Ola hälsar till dig

2009-02-03 @ 22:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0