Carina har kommit till ro

Fredagen den 29 maj fick jag hämta hem urnan med min
älskade Carinas kvarlevor.
Den natten fick hon vara hemma en sista gång.
Lördagen den 30 maj bilade jag och Carinas fina barn till Burö
där Svenska SjöRäddnings Sällskapets räddningskryssare, Märta Collin,
hämtade oss för att ta oss väster om Carinas och mitt älskade Rörö.
Solen strålade och en lätt sommarvind smekte våra kinder när vi lätt
Carina flyga iväg, vind för våg över öppet hav så som hon önskade.
Jag känner en stor tillfredställelse i att kunna uppfylla Carinas önskan
att få sin sista villa ute till havs, det hav som hon kom att  älska så mycket

Söndagen den 31 maj hade jag tänkt åka till båten och göra lite småjobb,
men ett underbart väder gjorde att jag kastade loss och gav mig ut på en seglats.
Svaga fina vindar förde mig mot Rörö utan att jag kunde göra något åt det.
Allt gick som på räls, ensam som jag var, eller var jag ensam?
Jag kom in i Röröhamn efter ett par timmars kanonsegling och där
var det knökat med båtar som låg i dubbla led, men längst in i hamnen,
på bästa tänkbara plats fanns det ett hål. Den platsen bara låg och
väntade påmig.
Jag lät ankaret gå, och en vänlig man tog emot mina förtampar och gjorde fast
mig i bryggan. Allt gick bara så lätt och smidigt.

Jag tog min ryggsäck med fika och begav mig till Rörö's västra strand,
den vackra stenstranden där jag och Carina vair många gånger.
På en stor fin sten dukade jag upp mitt fika, och min underbara Carina
var med mig hela tiden.
Det var första men absolut inte sista gången vi fikar ihop på Rörö.

Efter den helgen så känner jag en viss ro, Carina har fått sin frihet och kommit till vila.
Nu kan jag ge mig ut och segla och låta dig fylla mina segel.
Det känns bra.

Men tomheten här hemma och tomheten i mitt liv går inte att beskriva. 
Saknar dig så otroligt mycket.
Det gör så ont.
Du finns och kommer alltid att finnas i  mitt hjärta och i mitt liv.

Carina, jag älskar dig så mycket.

Din Tommy. 


Kommentarer
Postat av: Amanda

tack tommy för att du delar med dig av din bearbetning av sorgen efter din älskade carina. hon kommer alltid att finnas med dig på ett eller annat sätt jag lovar. kram Amanda

2009-06-04 @ 22:13:23
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Mikael

Hej Tommy

Det känns väldigt skönt att Carinas blogg lever vidare genom dig nång gång då och då. Ingen press, utan när du känner att när du får ett behov. Det är det som är meningen med att blogga.

Du och jag pratade om underliga saker som vi har varit med om efter Carinas begravning. Det har till och med en ateist som jag att börja fundera på saker och ting.

Min psykolog sa; hon försvinner aldrig från våra liv, skillnaden är att vi aldrig mer får träffa henne fysiskt. Hon kommer alltid vara med oss.

Mikaelkram

2009-06-04 @ 22:54:55
URL: http://mikaelahlin.blogspot.com
Postat av: Sara

Du skriver så vackert Tommy. Hon finns... Det känns att hon finns. När man behöver det..., Jag är övertygad om att jag får energi ifrån henne.., livet går inte att förklara annars.



Jag har aldrig träffat en mer underbar människa än moster. Hon har fått många att se på livet med lite mer kärlek i ögonen.

2009-06-06 @ 23:17:02
URL: http://shittelitt.blogspot.com
Postat av: Synnöve

Hej Tommy.

Så Carina har fått komma till ro vid havet.Så underbart att ni kunde genomföra hennes önskningar.Tänker på er offta och är inne på hennes blogg för att se om du Tommy ger ifrån dig ett livstäcken.En dag i taget Tommy så kommer du att orka igenom denna sorg.Carina finns hos dig och vakar över dig hela tiden.Kram S

2009-06-07 @ 06:11:56
URL: http://olmikhus.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Rörande och fint...

naturligtvis är din äslakde med dig fast hon befinner sig i en annan dimension.



2009-06-11 @ 15:57:48
Postat av: Petra

Det är så skönt att få höra att ni hade en sån bra dag när Carina fick flyga fritt.

Va det ett ödets nyck den där söndagen när allt bara flöt på så bra?! Jag tror det va meningen.

Och att Carina är med oss är jag övertygad om och hon får dagligen höra vad som hänt när jag tänder ljuset för henne. Så för mig känns hon väldigt levande. Liam uppskattar på sitt sätt att vi tänder ljus och pratar till henne och tittar på fotografier.

Jag vet att Liam hälsar, även om han sover vid den här tidpunkten.

Många varma kramar från oss

Liam & Petra

2009-06-12 @ 00:20:48
URL: http://petraspyssel.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej Tommy.Du skriver så underbart.Vilket härligt sätt för Carina att få leva vidare genom det ni älskade mest. Jag jobbar(e nu mamma ledig) på avd54 och har följt eran blogg hela tiden. Ville väll bara säga att jag tänker mycket på Carina och dig och resten av eran familj. Varma hälsningar/Lisa

2009-06-16 @ 22:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0