Emigrera???

Tänk om man kunde ta hela Kärra, ja hela Göteborg med omnejd och bara flytta alltihop till ett ställe där luftfuktigheten konstant låg på sisådär 50. Då skulle jag må bra mycket bättre än jag mår nu. Astman gör att jag mår fruktansvärt vidrigt av den fuktiga luften vi har när det bara regnar o regnar o regnar.

Missförstå mig inte, jag vill inte gnälla på vädret i sig, det får gärna regna bara luften var torr om ni förstår hur jag menar ;o)? Problemen jag har är att det är väldigt svårt att andas, det känns som det sitter en stor klump i halsen som inte går att få bort. Jag har konstanta kvävningskänslor som i sin tur leder trill att paniken ligger på lur hela tiden.

Idag har jag ätit lunch med min chef, S. Hon kom hem och hade tagit mat med sig. Väldigt gott - Stekt vitling och potatismos. Jag fick en vackra blommor och en flaska gott rödvin. Tusen Tack snälla S, det var jättegulligt och jag tycker det var roligt och jättetrevligt att ses igen, det känns som hela sommaren gått på något sätt, fast det egentligen inte är så.

Nu på eftermiddagen blev det helt plötsligt uppehåll och genast kändes det mycket bättre med andningen. Jag tog PC:n och gick ut och satte mig i oasen (balkongen på framsidan) Här har jag suttit sedan kl 14 och haft en paus på 2 timmar som det känts bra. Nu börjar det kännas igen så nu kommer väl snart nästa regn.


Känns ändå bra att veta att det är något som går över i alla fall, om man säger så!

Här är vår lilla oas, så fort det går sitter jag/vi alltid här. Skönare ställe får man leta efter...




Jag skall försöka slita mig från stolen och gå in och stoppa i mig lite goa grejer (morfin). Börjar bli dags för en kapsel säger kroppen och då är det bara att hänga  med och gilla läget! Förresten kan det ju faktiskt vara så att det kan vara något OS på TV. Jag är gottesugen till max (Jodå, jag har pratat med Älsklingen och han ska handla godis på vägen hem ;o) ) YIPEEEE!!! Nu har jag i alla fall släppt hysterin efter kaffebröd, kladdiga mazariner m m och all choklad, alltid en bit på väg!

Tänk va livet ändå är härligt, tag vara på så mycket du kan NÄR du kan det och du blir en rik människa!
Puss och kram i massor till Er alla och tack för att ni tittar in hos mig! Känns fantastiskt!


Kommentarer
Postat av: Petra

Hej min älskade vän

Tänk att 7 år kan gå så fort?! Ni ser att ha haft en underbar helg på Asia Spa!!

Jag tänker på er varje dag oxå, men det vet du väl?

Kom jättegärna och hälsa på, det skulle både jag och Liam älska. Vi saknar er båda. Och trots vår separation är ni fortfarande en del av min familj som jag älskar otroligt mycket. Ni är fantastiska ni två!!

Puss & kram min vän

Petra

2008-08-20 @ 08:45:05
URL: http://petraspyssel.blogg.se/
Postat av: Madde

Herregud vad impad jag blir!

Allt det du och din prins gör är helt outstanding.

Har läst ikapp lite nu och konstaterar att ni verkligen tar tillvara på den underbara tid som är NU!!

Det är nästa så att man blir lite avis, men go for it girl, du är värd alla SPA och underbara uppleveler som finns!

Puss och kram och hälsa till din goa Tommy!

Härligt att ni fick en så ljuvlig 7 års dag!

/Anne

2008-08-26 @ 03:49:19
URL: http://jagefrisk.blogg.se/
Postat av: Anne

Hej

Har inte skrivit till dig tidigare MEN kända att nu måste jag...Har inte själv cancer men en överjävlig lunsjukdom som äter upp mig. Jag känner till det där med andnöd osv osv.

Sitt nu inte å tro att jag är en gammal tant som redan har levt sitt liv , nä det vet jag att du inte tror. ag är nämligen 38 och har 2 små barn men inga lysande famtidsutsikter så lite grann sitter vi i samma båt - undrar vem som ror?? Det kan ju inte vara vi eftersom vi har en "liten nätt andnöd" :)

Kram från mig till dig

2008-08-26 @ 20:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0