Mölle

Vi stannade utanför Turisthotellet, det såg lite coolt ut, typ Faulty Towers. Lite tinnar och torn o gammalt stuk, men bara så rätt...De hade 2 rum kvar, ville vi se båda innan vi bestämde oss?
- Självklart...så vi knallade upp för en lång trappa och in i vindlande korridorer, upp ytterligare en halvtrappa och vidare bort igenom, man bara väntade på att få se Manuel komma rusande med Basil i hasorna.

Första rummet var rött...överallt och kändes som väggarna skulle välta över en. Nja vi kan nog se på nästa rum också! Vidare bort i korridoren och sedan kom vi in i Gröna rummet. Helt bedårande....tapetserat med liljekonvaljtapeter, gröna gardiner och gamla, gamla möbler och till och med ett gammalt elementskydd i plåt som var målat i grönt med vita stora målade pioner på.

Badrummet var stort och vette ut mot havet. När man satt på toaletten hade man hela havet och hamnen utanför och i taket hade man målat himmelsblått med moln och flygande fiskmåsar. Behöver jag säga att vi blev störtförälskade i rummet och tog det på stående fot? Här skulle vi bo - helt perfekt. Inte billigaste rummet säkerligen men se, det fick banne mig kosta, det var värt varenda krona!

Installerade oss och tog ett glas vin innan vi drällde neråt hamnen för att få oss en god middag. Dömysigt!












När vi valt oss en mysig restaurang fick vi reda på att köket låg ungefär 1 timme efter, så vi kunde ju räkna med att få vänta lika länge, men det tyckte vi spelade ingen roll. Vi satt så gärna i solen och njöt av ett glas vin/öl och njöt av det vi såg, så det skulle inte bli några problem inte.

En helt underbar kväll och rätt som det var kom maten och den smakade himmelrike. Ryggbiff, mmmmm... Fick en underbar kväll medan solen sakta gick ner i havet. Knallade sedan uppför backarna till hotellet och somnade sååå gott! Medge  att sängarna är fina!

Morgonen därpå, när jag fått alla mina meduciner (ändå inte många nu, jämfört med vad jag ätit och det börjar hända en massa positiva saker i kroppen när dessa försvunnit!!) gick vi ner efter duschen och åt en härlig frukost. Kändes som tiden stått fullkomligt stilla i ett sekel minst när man kom ner i matsalen.

Första morgonen när jag kan svälja mat utan att avlida av smärta! Så det smakade väldans gott och frukosten avslutades med ett alldeles nygräddat wienerbröd, alldeles jättevarmt och vansinnigt gott!

Packade sedan in oss i bilen för att långsamt bege oss upp mot Systrarna på Skäret för en 11-kaffe....Skall bli kul för där har jag aldrig varit tidigare heller!

Att komma tillbaka hit till Mölle igen skall vi bara - Hur mysigt som helst - Favoritställe kan man definitivt benämna detta!
Puss och kram i massor - återkommer snart med mer!

Kommentarer
Postat av: Anne

Åhh, min älskade Carina!

Jag blir såå lycklig av att läsa om dina bravader.

Och din Tommy är verkligen en supersnygg PRINS!...med ett enormt stort hjärta och ni är ett superperfekt par som fattar att ta tag i tiden och livet!

Åk till alla de ställen ni bara känner för ...helt rätt!

Nu är jag hemma igen ett par dar så jag kan ringa dig...hör av mig i morgon eller på tisdag.

Ring gärna aom du orkar när du vill!

På onsdag är jag hos Madde igen, och tack för dina underbara pepp-kommentarer!

We know what we are talking about!

Puss på dig min superidol!!!

2008-08-10 @ 18:48:25
URL: http://levaidag.blogg.se/
Postat av: Therése

Hallå tjejen!

Jag har äntligen hittat till din blogg!! Jag måste säga att jag beundrar dig massor - SÅ stark och härlig du är!! Fortsätt så och njut av livet. Ser fram emot att följa din blogg fortsättningsvis också! Kramar i massor från Therése Hedén

2008-08-10 @ 20:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0