Första cellgiftsbehandlingen i 3:e omgången

Idag, tisdagen den 3/6 var det dags. Nu skall kriget börja på riktigt igen. Nu skall vi ut och döda alla j-a cancerceller som finns i min lilla kropp. Vapnet denna gång heter Alimta och skall vara effektivt men inte ha fullt så tuffa biverkningar. Låter ju bra tycker jag ;o)!

Blodproverna ligger väldigt bra (bättre än för en vecka sen och de var bra då oxå, tänk att kosttillskott kan göra så mycket!).

Fick träffa "min" nya sköterska, M som skall vara med mig i kriget, sida vid sida skall vi slåss! Visade sig vara en oerhört mysig och gullig människa. För mig var det ju lite pirrigt för min Prins har ju alltid varit med tidigare.

Jag tyckte att han skulle åka med sina arbetskamrater på trivseldag, i stället för med mig. Det behöver han verkligen, komma ifrån och få ha lite roligt. Det hoppas jag innerligt att han har!

Nåja allt gick faktiskt som på räls och jag klappade mig själv på båda axlarna när jag var klar :-). Kändes hur bra som helst! Nu ska inkräktarna minsann få sig ett och annat!!

Drog iväg till jobbet för att vara med på möte, men det avslutades ungefär när jag satt mig på stolen. hihi lite snöpligt, men så kan det ju bli ibland. Man kan inte alltid planera in allt så himla prick. Tog en fika med Chefen i allafall och pratade lite.

På eftermiddagen var det möte med Stödet (stödförening för alla som har/haft lungcancer och anhöriga). Informationsmöte med representant från Försäkringskassan. Hon hade en hel del att berätta om, som träder i kraft 1/7 redan!
Spontana reaktionen blir ändock.....VARFÖR I HIMMELENS NAMN GER MAN SIG PÅ OCH SPARKAR PÅ DE SOM REDAN LIGGER NER?????? Som OM man VALT att bli sjuk?!?! Som OM man INTE VILL jobba?! Nej, jag tänkte att jag vill inte jobba mer så jag skaffar mig nog lite cancer! Sen kan jag slippa jobba och dö, det låter väl trevligt, eller!! Hur i hela friden funkar politikerna "däruppe"?
Det är tufft nog som det är att klara sig på 80% av lönen (minus semesterersättning, för den får man inte tillgodoräkna sig heller!).

Nu SÄNKER man sjukpenningen till 75% fr o m 1/7. YEPP!!! och alla kostnader man har som sjuk?! Alla utgifter man ändå har finns ju kvar oavsett sjukdom eller om man jobbar.

Vår välfärdsstat kanske tillhandahåller repet "gratis" när man blir utförsäkrad och inte kan försörja sig och det bara är ättestupan kvar!

Usch och fy säger jag bara och många säkerligen med mig. Det går an att sitta och bestämma sånt när man har allt sitt eget tryggat hur bra som helst!!!!

Jag hade i allafall en bra dag och jag träffade så otroligt mycket härliga positiva människor, en hel del bekanta ansikten och många nya också. Vi fick otroligt gott att äta och jättegod tårta och kaffe som avslutning.

Och jag mår sååå bra! Känns gott, bäva månde cancereländescellerna!

Kommentarer
Postat av: Anne

Håller med dig Carina...Jävla politiker!

Det borde åtminstånde finnas en klausul att cancerpatienter ska få ha kvar sin sjukpenning för ingen människa på jorden kan välja detta hemska elände!!!

Vi betalar höga skatter för att det ska vara lika för alla men det har jag lärt mig att de rika får den vård de behöver fullt ut!

I vården gäller kontakter som allt annat och de som är riktigt sjuka och utan kontakter får betala kalaset.

Tack och lov att sjukförsäkring finns - men nu har det bara gott för långt i jakten på att ALLA ska jobba!

Se nu till att vinna kriget mot idiotcellerna!..det är det viktigaste, så ses vi snart på picknicken.





2008-06-15 @ 23:35:22
URL: http://levaidag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0