Nu är måttet rågat, det kokta fläsket stekt....

Tisdag morgon den 27:e följde en mycket arg (inte på mig) Älskling  med mig (oxå heligt vrålilsk!) upp till JK. Vi åkte dit oanmälda, så att vi var där strax efter 07.30, för att ta tag i läkaren när han kom (intet ont anande tänkte vi). Han skulle minsann få göra en riktig rivstart direkt, vi hade putsat startblocken åt honom!

Hela han lyste med sin frånvaro och klockan var 08.30 när rara sköterskan, som assisterar hela lungteamet,  kom. Vi förklarade vad som hände igår och
¤ Att jag nu även var osäker på om cellgiftet oxå innehåller konserveringsmedel
¤ Att jag fått ett sjukintyg som inte överensstämde med verkligheten idag 
¤ Att läkaren lovat kolla om jag är allergisk mot just den B12-spruta han skrivit ut
¤ Att han sagt att han skulle ta detta direkt på morgonen
¤ Att nu hade vi ledsnat och fullständigt fått NOG, vill byta läkare och aldrig se honom igen. Jag talade om vem jag önskade ha som läkare

Vi undrar VAR han är. Syster blev mycket upprörd och lovade göra allt hon kunde för att få tag i honom så fort som möjligt.
Hon kom ut i väntrummet efter en halvtimme och sade att vi inte skulle tro att hon glömt av oss, hon försökte nå honom, Vi tackade henne och fortsatte vänta.
När ytterligare en kvart gått kom hon ut och meddelade att hon fått tag i överläkaren som var på rond i huvudbyggnaden. På frågan om han sett NN idag kom svaret: "Jo han är hemma för Vård av barn idag!"

Jag gick fullständigt i spinn, det var väldans länge sen jag blev så in i norden arg! Hade jag suttit hemma och väntat på att någon skulle höra av sig till mig ofch säga att jag kunde komma dit, då hade jag fått vänta!!!

Summan av kardemumman blev att jag fick ett nytt recept på på spruta som INTE innehåller något konserveringsmedel och att det BÖR gå 7 dagar emellan spruta och behandling så att kroppen kan bygga upp reserverna lite bättre. Sköterskan skulle höra med den läkaren jag VILL ha om det är möjligt att lösa.
Prinsen och jag var nöjda och han åkte till jobbet.

Jag fick min spruta (lite AAJ!) och sen strulade det lite i alla fall att få tid för behandling men kom det bara in något återbud i början på nästa vecka skulle jag få det!

*SUCK* va allt kan vara jobbigt ibland, men det mesta brukar ju lösa sig och nu får vi hoppas att det går som det brukar då!

"Erfarenhet är något fantastiskt. Den hjälper dig att känna igen ett misstag när du begår det på nytt" /citat från anonym

Håll tummar och pekfingrar! Kramelikram


Kommentarer
Postat av: Anne

Säger bara det...inte ett dugg förvånad..cancervården på JK är under all kritik!

maddes läkare är forkningsledig i tid och otid och vi får en läkare som vi aldrig sett..hon ringer ibland för att ge provsvar och annat, men hon har ingen aaaaning om vem Madde är.

Vart tog det personliga ansvaret vägen?

Mycket får man leva med....

2008-06-15 @ 23:46:31
URL: http://levaidag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0