I morgon är det måndag...en såndag!

I morgon bitti skall jag bli inlagd på avd. 52. Nu är det dags att låta mig sova lite och ta lite prover på det som tycks ha belägrat min vänsternjure. Aldrig roligt, men det skall ändå bli skönt att få det avklarat, så att man VET vad man skall kriga mot, för kriga det skall jag!

När jag är klar med detta skall jag ansluta till en rehabiliteringsvistelse ute på Brännö. (De kör igång i morgon bitti, jag räknar med att jag är därute på tisdag morgon). Vi är 8 st som alla är lungcancerdrabbade som fått möjlighet att tillsammans återfå livsglädje, harmoni och balans i tillvaron på en härlig plats! Ser fram mot detta väldigt mycket.

Helgen har som vanligt varit helt fantastiskt skön, mycket värme, mycket jobb, mycket frisk luft eftersom vi tillbringat största delen av tiden hos Amorina ute i Björlanda. Vi har grejat med masten, nu är kabeldragning klar, allt sitter på utom själva givaren till vindinstrumentet, Den kommer på plats när masten sätts på, förhoppningsvis nu i veckan. Vi håller alla tummar så vi snart kan komma ut och segla lite. Köket är på plats, det mesta av glas, porslin och bestick är oxå inställt. Sen skall det handlas lite nytt....täcke, kuddar o annat smått o gott. Åh vad jag längtar efter att bara få dra ut någonstans och bara NJUUUTA av att vara...

I lördags var vi och handlade jord och växter och sedan satt lilla jag på huk och planterade som en tok. Vips har balkong och uteplats förvandlats till oaser som de är. Dessutom fick vi handlat varsin jättego' stol/fåtölj till att ha bak på trädäcket tillsammans med litet bord. Äntligen, nu skall vi bara få oss (nåja!) en parasoll m tillhörande fot oxå så är allt perrrrfekt! MYSIGT värre!!

Idag har jag CYKLAT igen, jag har inte suttit på min cykel sedan i september 2006. Älsklingen hjälpte mig att pumpa däcken (orkar inte själv) En stor seger att det kändes så lätt och det kändes så jättebra. Mycket lättare och mindre ansträngande än att gå! Cyklade en sväng och kände mig som barn på nytt! Tänk så lite det behövs egentligen ;o)!!

Klockan börjar ticka mot 22 och jag skall hoppa in i duschen och sen skall jag proppa i mig något mer att äta. Får ju inte äta något efter 24 i natt eftersom jag skall sövas imorgon....och så måste jag ju packa, skall ju åka direkt från Sahlgrenska ut till Brännö sedan o vara borta till torsdag em, sedan siktar jag på att åka med B-M och mina övriga arbetskamrater till Köpenhamn på fredag över natten och komma hem på lördag kväll. Skall bli jättekul!

Häpp, nu måste jag ila.....Stora kramar till alla Er därute (i stora världen, utanför Kärra, där jag bor....hihihi!!)

Kommentarer
Postat av: Madde

Hej Carina! Jag tar verkligen inte illa upp, det är bara roligt. Det var verkligen otur det här med njuren, jag håller tummarna för dig också!
Jag har också kollat på den där Brännö-utflykten, så den får du gärna skriva om när du kommit tillbaka :)
Kram Madde

2008-05-12 @ 02:22:38
URL: http://jagefrisk.blogg.se
Postat av: Anne

Håller alla tummarna för att det gått bra för dig på 52:an och att njuren inte ställer till det för dig.
Ser fram emot din berättelse om hur du haft det på Brännö med nyfunna vänner i det underbara västkustlandskapet!
Jag vet att du har det tufft, men beundrar dig oerhört för allt du företar dig trots trötthet, smärtor och andra obehag som ingen annan ens kan föreställa sig.
Du och Madde är rigtiga fighters!
Kram så hörs vi snart igen!

2008-05-13 @ 01:37:19
URL: http://Levaidag.blogg.se
Postat av: Petra

Hoppas du haft d bra på Brännö?! Tack för lunchen i fredags och trots omständigheterna va det jättemysigt.Ha en görskön helg i grannlandet.
kram kram

2008-05-15 @ 18:23:36
URL: http://petraspyssel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0