Nu är det rött....

Skall man summera dagen kan man fatta den väldigt kort.....RÖD!!

Min näsa lyser som en stoppsignal, för mycket ute i solen idag tror jag. Tyckte nog att jag fick en del färg i ansiktet igår, på kinderna i alla fall (det enda som är svårt att skydda när man är ute!) men det är peanuts med hur jag ser ut idag...Får nog bli en dag på skuggsidan imorgon =)!

Har varit ute sen 9-tiden i morse, strosat och flanerat , varit uppe i Kungälv hos min underbare pyskolog, fått mig lite till livs där, varit i stan, suttit ute och lunchat med äldsta lillasyster och sedan åkt iväg och ätit glass med yngsta lillasyster och kramat om lille systersonen, som vi hjälptes åt att hämta i skolan! Vilken dag det varit!

Var hemma vid halv-4 och då var älsklingen hemma. Drack kaffe och åt wienerbröd på balkongen i solskenet. Han har varit ute och sjösatt Amorina och sedan jobbat lite med masten (semester idag). Sedan kom vännen Inger och hälsade på oss och vi satt och pratade en bra stund. Sedan blev det färsbiffar m potatisgratäng och tzatziki o lite rödvin/öl i det som fanns kvar av solen. Ljuvligt smakade allt och gott och .....

Måste ha drabbats av enorm allergi idag för rösten har tagit slut, kan inte ropa, höja rösten eller skratta....finns ingenting där, lite konstigt otäckt om man säger så. Det  är ju så man funderar om det blivit läckage någonstans därinne, helt tomt! Skall bli spännande att vakna imorgon och se om felet kvarstår!

Dottern och hennes fästeman är fortfarande med i budgivningen på lägenheten härute i Kärra. Spännande och väldigt nervöst. Hoppas sååå för deras skull att de får den! Nu får alla hjälpa till att hålla tummarna. Pratade med mamma (L8:ans mormor m a o) och hon kan inte göra något annat nu för hon håller ju tummarna (inte ens se på TV hihihi).

Alla som kan hockeytablån utantill vet ju varför jag sitter här....Sverige - Schweiz......och DOM leder med 3-1 *suck*, nåja jag kan nog hitta på lite till att skriva...Förresten tror jag skall  göra lite kort, lite födelsedagar framöver....Japp nu skall allt fram känner jag. Kanske lägger in något alster här (om jag blir nöjd!). Till skaparbordet!

Tusen tack till alla som gratulerat mig på namnsdagen, visste jag inte ens om att jag hade, har ramlat in lite SMS, kort och telefonsamtal idag! Mycket överraskande och roligt, tack alla, blir så glad så glad!

Dagens tänk: DET VIKTIGASTE VI HAR ÄR VARANDRA!
Mossa mossa alla människobarn och stora kramen

Kommentarer
Postat av: Anne

Du skriver så levande och härligt!
Fortsätt med det så ska du se att det blir en finfin vår/sommar.
Snart åker ni väl ut med Amorina på första seglatsen för året....och då säger jag bara...njut
av varenda solstrimma och vindpust!
Hockey förresten...det är kul....men varför sjutsigen ska de ha dessa mastådontturneringar i MAJ av alla månader...fattar ingenting!
Kram på dig vännen!

2008-05-08 @ 23:02:59
URL: http://Levaidag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0