Nya friska tag...

Nu idag känns livet genast lite bättre. Man kan inte bara se allt i svart. Det går inte. När jag vaknade bestämde jag nog mig för att livet skulle kännas bättre och tänk....det gjorde det! Det finns säkert fler saker jag kan bestämma mig för och som sen slår in...i morgon vill jag nog känna mig rik...nej inte pengar utan på liv och hälsa. Jag skall testa och återkomma med resultatet ;o)

Låter lite knäppt men mycket i livet handlar ju om det här. Just nu känner jag ett enormt påkallat behov av att gå upp och släcka ljuset i fönstret. Det bor två GAMLA tanter i samma rum som jag och de lägger sig för natten halv-8 varje kväll.
Det känns som jag stör hela tiden men jag är tyst jämfört med när någon av dem sätter på tv:n. Då jäklar hör nog hela avdelningen vad de tittar på. Det är ingen som frågar mig OM jag vill se eller snarare om jag vill höra, nej då.....

Fast jag bryr mig inte så mycket, de kanske hör dåligt, men jag kände mig allt lite påhoppad när jag fick höra följande kommentar i går kväll "- Kan någon släcka lampan i fönstret nån gång, man kan ju inte sova när den är tänd hela natten". Till saken hör att denna kommentar kom strax efter halv-tio. Eftersom jag är den som ligger närmast fönstret tog jag åt mig...

Nåja, nu är klockan snart nio och kritiska tidpunkten infinner sig, så nu skall jag sluta knappa på tangenterna för idag. Tack för att ni tittat in. Love U all

Kommentarer
Postat av: Nicka

Hej igen..

Härligt att LIVET KÄNNS BÄTTRE !!

Fortsätt tänk så..och att Du har orken förstås !

Kikar in till Dig senare igen..

Skickar Min blogg Om Du vill läsa ?

Har inte skrivit Om några sjukdomar i den, MEN..

det kommer kanske ?? Är lite osäker !



KRAM på Dig och fortsätt Tänka som Nu..puss puss

Sköt Om Dig..

2009-01-05 @ 14:32:58
URL: http://nicka.bloggspace.se
Postat av: Petra

Hej älskade vännen!

Skin i va de där tanterna säger. Hoppas ni gillade filmen 27 dresses?

Jag tittar upp nån dag i veckan.

Kramar i mängder.

Petra & Liam

2009-01-07 @ 03:49:54
URL: http://petraspyssel.blogg.se/
Postat av: Anne

Du kan be tanterna fara dit pepparn växer!

Att dom inte kan sova är INTE ditt problem!

Tala om för dom att du VILL LEVA JUST NU och vara VAKEN!!!!

Du har inget ansvar för dessa gnällkärringar!

Gör precis vad du vill om det så är att vara vaken hela natten!

Be att få ett eget rum och säg att din livskvalitet blir inskränkt av gamla surkärringar som gnäller!

Du ska inte behöva ta det...så nu lyssnar du på mig!

TA FÖR DIG; BE OM VAD DU VILL HA!!!!

Var inte en snäll duktig flicka, för tanterna får som DOM vill om du är SNÄLL mot dom....VAR SNÄLL MOT DIG SJÄLV FÖR EN GÅNGS SKULL...please..gör det så blir jag GLAD!

Puss&Kram från Anne!





2009-01-08 @ 00:21:21
URL: http://levaidag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0