Livstecken och Livslust

Jag lever...visst gör jag det. Men livet har varit lite upp ochj ner sista veckorna. Ibland mår jag jättebra och ibland har jag mått jättedåligt. Det är som att åka berg- och dalbana typ...

Tack alla gulliga för alla kommentarer, alla telefonsamtal och sms. Tack för alla besök, alla ni gulliga vänner som kommer. Jag blir så glad och allt ger mig kraft och energi att kämpa vidare.

Sjukdomen är som den är. Den lever sitt liv, liksom jag lever mitt. Kriget är i full gång.

Jag, min älskade Prins och mina underbara barn sätts på stora prov och det känns så himla orättvist att det skall vara så här. VARFÖR?

Som tur är fungerar smärtlindringen bra så jag har inte speciellt ont i alla fall och Hemsjukvården kommer och pysslar om mig en gång om dagen.

Var iväg igår och hade storrenovering på oss själva!!! Det var upp tidigt och iväg till Frisören så håret fick frisyr (!!!), sen blevv det besök hos tandläkaren och sen upp till Sahlgrenska, där vi faktiskt åt lunch innan vi gick på besök till bästa läkaren på hela Jubileumskliniken, Hillevi.

Hon sken som en sol när hon fick syn på oss. Syntes som hon var nöjd med vad hon såg...och det är väl klart när man sitter nyriggad i håret. Ja men du ser ju inte så sjuk ut.

Härligt att höra och det fick mig att sträcka mig lite till. Hon var definitivt nöjd med det hon såg och jag måste säga att jag hade en väldigt bra dag överlag igår. Allt kändes bra!

Sådana dagar skulle man ha jämt, visst skulle man?!

Fast så känner jag att jag skall väl inte klaga....Det finns så många som aldrig har en bra stund någon stund på dygnet. Då skäms jag, jaja jag vet att jag inte får tänka så men det gör jag.

Min Prins är fantastisk som ständigt finns vid min sida. Uppmuntrande, stöttande, tröstande, kramande...Jag älskar dig min Prins.

Just nu har han slagsmål med dammsugaren efter att ha bäddat rent och hängt upp nya gardiner och här sitter jag och bara latar mig (fast jag skriver ju....det är ju lite....är det inte?). Det dåliga samvetet gör sig påmint...Balkongdörren öppnas och man hör fåglarna....sjunga vårtrudiluttar...lite vårkänslor....ja lite....Hääärligt!

Nu skall jag hoppa in i duschen med huvudet före (dyka, heter det ju!!!) och göra mig i ordning. Vi skall ut på promenad runt Kärra (Jag får ju åka numera, i min fina rullstol). Likafullt är det himla skönt att komma ut att och gå och få frisk luft.

Nä, det blir nog att hopps in på blomsteraffären idag och handla något fint och vårlikt.....Kramelikram till er alla, ni gör livet värt att leva....Ut i naturen, även fast det är grått och lite dystert...och lyssna på fåglarna, visst sjunger de härligt....redan....Njut av livet....

Kommentarer
Postat av: Annika

Hejsan vännen

Så gott att läsa att du/ni mår så bra och kan njuta av våren, här i konungsund har det snöat nu på fm, som tur är försvan det ganska fort.NJUT av våren.

Kramar

2009-03-07 @ 12:14:59
Postat av: Mimmi

Underbart att höra att du verkar lycklig och tillfreds så njut av de första vårtecknen.....



styrkekramar

2009-03-07 @ 13:17:58
Postat av: Amanda

vad skönt och höra att du mår så pass bra som det går...jag menar du njuter verkligen av livet, önskar flera kunde göra det. njut av våren och vårkänslorna...stor kram Amanda

2009-03-07 @ 19:41:22
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Synne

Hej vännen.

Vad glad jag blir när jag ser att du skrivit några rader.Blir så rädd när det blir tomt dag efter dag.Kan förstå din frustration över att ena dagen må hyfsad och nästa dag vara helt kass.Det är fruktansvärt jobbigt.För man kan ju inte planera så mycket då. så underbart att du har din prins.Det verkar vara en underbar man du fått."ler" Såg du min snöängel på min blogg? Jag gjorde den för dig. Ha det gott nu så hoppas jag hitta några rader från dig snart igen.Kram Synnöve

2009-03-08 @ 11:35:28
URL: http://synne.bloggagratis.se
Postat av: Kicki

Hej Carina!

Vad härligt att läsa att du trots allt kan känna lite glädje, jag unnar dig verkligen det. Imorse var det att ta bussen till jobbet för nu är snön här igen men den försvinner väl snart. Må så gott du bara kan och hälsa din Prins och dina barn.Ni är i mina tankar varje dag.



Kram Kicki

2009-03-09 @ 06:48:36
Postat av: Systerdotter Sara

Så härligt det lät med frisörbesök :-) Jag tänker på dig och älskar dig så otroligt mycket moster.. Hälsa T och 'barna' från mig. Önskar och hoppas på en resa ner till götet inom en snar framtid. PoK S

2009-03-09 @ 21:21:49
Postat av: Carina

Hej Systerdotter Sara,

Måste bara lägga in lite till dig och hoppas du läser här igen. Tack för raderna och mycket roligt att höra från dig igen.Jag tänker mycket på dig och älskar o saknar dig. Hoppas också få se dig snart igen. Massor av kramar och pussar till dig o Saga. T hälsar så gott...

2009-03-10 @ 11:56:58
Postat av: Anne

Hej carina,

Skönt att höra att du kommer ut och att ni som alltid förgylller dagarna med små roliga må-bra-saker.

Fortsätt så, det ger energi och jag är oerhört glad av att höra att pumpen funkar bra utan allför mycket ont.

Ta hand om dig så hörs vi snart!

Kramelikram tillbaka!

2009-03-11 @ 16:27:53
URL: http://levaidag.blogg.se/
Postat av: Anne

Jag tänker på dig.



Kram

2009-03-12 @ 17:42:41
URL: http://annemoije.blogspot.com/
Postat av: Mimmi



Önskar dig en trevlig helg med massor av må bra grejer.....ta till dig av vårens spurdlande krafter än om det kommer snö ibland! Men ljuset segrar

2009-03-13 @ 15:01:04
Postat av: Kajsa

Åh Carina...snöänglar,jag har bara i huvudet hur kul vi hade när vi var i Österrike å du ramla på den platta tranportsträckan mellan 2 liftsystem å byxorna sprack.Va vi skratta...kommer du ihåg?Må väl,hälsa goa T.

2009-03-13 @ 21:35:02
Postat av: Synne

God morgon.Tittar in för att önska dig en trevlig söndag.Kram Synne

2009-03-15 @ 06:55:30
URL: http://synne.bloggagratis.se
Postat av: Synne

Du finns i mina tanker Carina.Kram Synne

2009-03-18 @ 06:14:47
URL: http://synne.bloggagratis.se
Postat av: Mimmi



Styrkekramar till dig .Hoppas solen skiner på dig, i alla fall i sinnet om nu några moln hindrar den.



2009-03-18 @ 11:57:37
Postat av: Anne

Varma vårkramar till dig!

Hoppas du ka komma ut och känna på solen!

Kramelikram som du brukar säga :))

/Anne

2009-03-19 @ 10:51:35
URL: http://levaidag.blogg.se/
Postat av: Synne

Saknar dina inlägg Carina.Undrar så hur det är med dig.Blir orolig när det inte kommer en rad från dig.Många varma kramar från mig.Synne

2009-03-24 @ 06:19:41
URL: http://synne.bloggagratis.se
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Godmorgon :)

allt väl?

2009-03-24 @ 06:25:59
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Anne

Vill så gärna krama dig Carina, varmt och ömt!

Vill lägga mig bredvid dig och ge dig värme och kärlek i det svåra, att ge kroppen energi och styrka som inte orkar när du vill så mycket mer.

All kärlek till dig min vän...du finns hos mig varje dag, i mina tankar.

Skickar även många varma kramar till din underbara prins T. Ni har det svårt och jag har inga ord kvar...bara känslor!

All kärlek till er från Anne!



2009-03-26 @ 23:28:20
URL: http://levaidag.blogg.se/
Postat av: Anne

Vill så gärna krama dig Carina, varmt och ömt!

Vill lägga mig bredvid dig och ge dig värme och kärlek i det svåra, att ge kroppen energi och styrka som inte orkar när du vill så mycket mer.

All kärlek till dig min vän...du finns hos mig varje dag, i mina tankar.

Skickar även många varma kramar till din underbara prins T. Ni har det svårt och jag har inga ord kvar...bara känslor!

All kärlek till er från Anne!



2009-03-26 @ 23:30:01
URL: http://levaidag.blogg.se/
Postat av: synne

God morgon. Jag har öppnat upp en ny bloggsida för att barnen inte gillar allt jag skriver om.Så det blir lugnast så.Kram Synne

2009-03-27 @ 06:44:50
URL: http://olmikhus.bloggagratis.se
Postat av: Catrin

Hoppas du blir bättre. Vet inte vad som drabat dig, men du har tur som har familj som bryr sig och stöttar när det är svårt!

2009-03-27 @ 06:48:24
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/
Postat av: synne

God morgon. Jag har öppnat upp en ny bloggsida för att barnen inte gillar allt jag skriver om.Så det blir lugnast så.Kram Synne

2009-03-27 @ 21:03:41
URL: http://olmikhus.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0