När livet tar slut

Det är med stor sorg och smärta i hjärtat som jag är tvungen att meddela att min högt älskade och allra bästa vän nu har vecklat ut sina vingar och lämnat detta jordeliv.
Efter en "resa" på drygt två och ett halvt år så finns det inga ord för hur smärtsam saknaden efter min kära Carina är.
Hon var min stora tröst i detta helvete som man kallar för cancer. Hon var så stark och tapper in i det sista men kroppen tålde inte mer. Jag fick förtroendet att vara henne nära och jag fick även hålla henne till mitt bröst och viska lugnande ord när hon gav sig iväg. Nu kan du hånskratta cancer rakt i ansiktet för nu är du osårbar för all framtid.
Du kommer alltid att finnas omkring mig och i mitt hjärta och när den dagen kommer då jag har levt färdigt mitt liv så skall vi åter mötas.
Carina, jag älskar dig så mycket och det känns så svårt, giv mig styrka.

Till alla er som följt Carinas blogg ber jag att få tacka för er omtanke och kanske slutar bloggen här eller om andan faller på kanske det kan bli en fortsättning

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är hemskt ledsen, jag hoppas du finner styrka att gå vidare. Tack för att du skrev och berättade.

2009-03-28 @ 16:47:23
Postat av: Malin

Jag beklagar verkligen sorgen. Men det är ändå skönt å veta att hon slipper ha ont längre! Många styrkekramar till ER som stog henne närmast.

2009-03-28 @ 17:02:42
URL: http://www.freewebs.com/houseofflattar/
Postat av: Mimmi

Beklagar sorgen....hon skrev med sådan distans...

2009-03-28 @ 17:04:54
Postat av: Anonym



Styrkekramar till er som finns kvar i vardagen och går vidare......

2009-03-28 @ 17:07:26
Postat av: Sussi

Många styrke kramar till er som finns kvar, jag har följt hennes blogg i tystnad. Vet vad ni går igenom nu då det är ca 6 månader cancern tof min mammas liv.



Massor av kramar

Sussi

2009-03-28 @ 17:17:05
URL: http://www.bellaochputte.se
Postat av: Anna

Jag har följt Carinas blogg under lång tid och sett fram mot varje gång hon har skrivit något, Hon skrev så positivt och livsbejakande. Jag får beklaga sorgen.

2009-03-28 @ 18:11:27
Postat av: Kajsa

Massor av kramar till dig, Carinas prins.Du är så fin och du gjorde Carina så glad.Den tiden ni fick ihop var alldeles för kort,men ni gjorde och upplevde ändå massvis av glädje å sorg tillsammans som andra inte gör under ett livslångt liv.Du finns i mitt å min familjs hjärta...

2009-03-28 @ 18:12:25
Postat av: Sara

Jag älskar dig så otroligt mycket moster, och det gör himla ont att sakna dig nu... Jag ska göra det vi sagt, jag ska leva mitt liv, njuta och ta tillvara på dagarna. Jag ska höra fåglarna kvittra och kisa mot solen. Älsk.

2009-03-28 @ 19:23:43
Postat av: Amanda

åååh, när jag läser detta rinner mina tårar. beklagar sorgen efter din älskade carina ifrån djupet av mitt hjärta. nu är hon fri från smärtor och plågor. himlens vackraste ängel hon nu är.

många styrkekramar Amanda

2009-03-28 @ 20:00:36
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: linda

all kraft till er som blivit lämnade kvar önskar jag er. varm kram.

2009-03-28 @ 23:00:20
Postat av: synne

Beklagar sorgen.Det finns inga ord som kan trösta i denna svåra stund.

Men jag skrev en gång när mina kära gått vidare.

"Dom döda är inte borta för alltid,dom har bara gått en bit i förväg" Tänker på er. En gammal vän till Carina och hennes systrar Kram Synnöve

2009-03-29 @ 07:31:09
URL: http://olmikhus.bloggagratis.se
Postat av: Titti

Ord är överflödiga i denna stund...Vill bara skicka en varm kram till hela familjen i er svåra stund. Håll fast vid dom fina minnena ni har, minnena som aldrig kan tas från er.



// Titti

2009-03-29 @ 08:00:04
Postat av: Anne

Har läst detta sista inlägg om och om igen..Kan inte fatta, vill inte förstå...

Öppna ett rum i ditt hjärta där du lägger alla fina minnen, stäng sen noga och kom ihåg att detta rum är ERT och dit har bara vissa tillträde. Kommer att minnas er länge...

Kram

Anne, som snart oxå ska denna väg vandra och lämna mina 2 små barn ensamma...

2009-03-29 @ 11:36:02
Postat av: Anne

Orden är slut men försöker ändå....

Jag känner med er, Tommy och alla i Carinas närhet. Tårarna rinner av stor smärta men även av ilska. "Den jävlia idioten" tog även Carina.

Men jag är helt övertygad om att Madde står på andra sidan och kramar om Carina. Hon har fått en bonusmamma i himlen. De båda vet vad de fått genomgå....precis samma resa och de har ett stöd och kärlek i varandra.

Men det finns ändå ingen mening med att behöva sluta sitt liv pga av att cancerforskningen inte kommit längre....det gör mig förbannad!!!

Tommy, jag finns alltid här om du vill prata.

B-M har mitt telefonnummer.

All kärlek till er från Anne!

2009-03-29 @ 13:15:10
URL: http://levaidag.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Med tårar i ögonen så läser jag orden jag fasade för när det varit så tyst på bloggen... Himlen blir rikare med henne men jorden blir ju inte det samma utan henne. En stor kram och tack för att du orkade berätta för oss som läst Carinas underbara blogg. /Ellinor

2009-03-29 @ 14:37:31
Postat av: Barbro

KRAM till er alla!

Tack vännen för att du orkade delge oss det som är tyngst att säga.

Mina tankar är hos Er.

Barbro

2009-03-29 @ 16:37:02
Postat av: Petra

Med skräck och viss lättnad tog jag emot samtalet som jag fasade för. Min älskade, kära vän och min stora förebild och även Liams bonusfarmor hade fått gå vidare till en smärtfri värld. Carina & Tommy, ni kommer alltid vara min förebild för hur livet ska levas. Även i dom svåraste och tuffaste stunder har ni stått raka, starka, strålande och visat ett jävlar anamma utan dess like för oss runt omkring er. Tommy, du vet var jag finns.

Kramar Petra

2009-03-29 @ 19:40:22
URL: http://petraspyssel.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Åh, jag beklagar verkligen. Lider med er. Hittade hit från Annes blogg och som många beskrivit så finns det inga ord i dessa stunder. "Den jävla idioten", ja et finns inga ord att beskriva den heller. Inga ord är tillräckligt starka för att räcka till. Jag känner inte er, men skickar er som är kvar en varm styrkekram! Tänker på er! Kämpa på!! Många varma kramar till er!

2009-03-29 @ 21:21:39
URL: http://thatswhatfriendsarefor.blogg.se/
Postat av: Helena.K.

Finns inga ord, bara tomt...Fy fan vilken djävulsk sjukdom!!!!Alla våra varmaste tankar till dej o familjen.Hon ser dej Tommy, va så säker. Helena o Bengt Kanebratt

2009-03-29 @ 21:44:30
Postat av: mia

Vill Tacka dig av hela mitt hjärta för allt fint du har gjort för Carina och att du mitt i ditt eget helvete även har tagit dig tid å ork att trösta oss andra i familjen.Tack Tommy att du fanns för Carina !Vi finns för dig nu!

Många kramar Mia och Victor

2009-03-29 @ 21:59:50
Postat av: Malla

Kärleken lyser lika stark ändå.. Ni har C i era hjärtan.. Ni kan aldrig mista henne!



Pok



Mallaskickarstyrkaochmodbralla

2009-03-29 @ 22:47:19
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Nicole

2009-03-29 @ 22:57:01
Postat av: Anna

Jag beklagar er sorg...



/Anna

2009-03-29 @ 22:58:12
Postat av: Nicole

Vila i frid Carina!

Kramar från Skåne

2009-03-29 @ 23:01:02
URL: http://nikkilife.blogg.se/
Postat av: lillasyster Titti

Tack igen Tommy för att Carina fick gå vidare i dina armar.Jag är så lycklig för det och jag är så tacksam för att du fanns för henne när hon var tvungen att lämna oss och tacksam för din närvaro o stöd för oss andra när det varit så svårt.Du är fantastisk!Kram Titti o Anders,Anna Sara Frida

2009-03-29 @ 23:41:00
Postat av: Tina

Jag hamnade på denna blogg tack vare en annan bloggskrivare, och jag vill bara lämna mina varmaste hälsningar till familjen.

"Någonstans inom oss är vi alltid tillsammans"

2009-03-30 @ 12:28:28
Postat av: Elli

Beklagar sorgen djupt...hon är fri från smärtan...

Styrkan finns i kärleken...

2009-03-30 @ 13:34:53
Postat av: Elisabet Roslund

En Innerligt Varm Kram till er alla

"vi ses igen"

2009-03-30 @ 14:12:36
Postat av: Malin

Vila i frid där inte någon cancer finns!

2009-03-30 @ 14:30:14
Postat av: Anne

Från djupet av mitt hjärta beklagar jag er förlust.



Ett ljus brinner för Carina i detta nu.



Kram

2009-03-31 @ 10:13:06
URL: http://annemoije.blogspot.com/
Postat av: Christine D

Så sorgligt att höra detta, tårarna bara rullar och vill inte ta slut.

Jag vet i mitt innersta att Carina och Madde håller varann i handen i en vackrare värld där sorg och cancer inte finns.

Varma styrkeKramar till Carinas familj och vänner.

2009-03-31 @ 12:28:03
Postat av: Gerd Johansson

Beklagar sorgen efter Carina. Tänker på er i

er svåra stund. Ska tända ett ljus i kväll.



Gerd

2009-03-31 @ 12:35:04
Postat av: Anonym

Nu har Carina och Sabina träffats i värld utan sjukdom och utan plågor.....



Styrkekramar till er alla runt om....

2009-03-31 @ 14:13:35
Postat av: Gerd Johansson

Beklagar sorgen! Skönt att hon slipper lida mer.



Varma hälsningar från Gerd (fd arbetskamrat)

2009-03-31 @ 19:29:30
Postat av: maria

det är en stjärnklar natt

och hon är en av stjärnorna på himlen nu

all kärlek

2009-03-31 @ 23:33:58
Postat av: Therése

Tänker på er hela familjen!! Tack Carina för att du delat med dig av ditt liv och din fantastiska familj! Vila i frid!

Kram Therése

2009-04-01 @ 10:49:40
Postat av: Toffs

det gör ont i mig när människor blir änglar. Jag sänder en varm tanke till er och hoppas att ni tar hand om varandra, både ni som håller ställningarna på jorden och Carina, Sabina och Madde, de tre starkast lysande stjärnorna på himlen.

2009-04-01 @ 18:20:59
URL: http://gilgamesh.blogg.se/
Postat av: sandra

vila i frid carina...jag vet att du har det bra där du är nu. jag beklagar sorgen till de nära och kära.

2009-04-02 @ 02:02:50
URL: http://tubbie.blogg.se/
Postat av: Camilla

Skänker en tanke till alla nära och kära till Carina som följt henne och hennes långa kamp mot en så grym motståndare.

En extra kram och tanke till dig Tommy "prinsen" som funnits vid Carinas sida i alla lägen. Få personer får uppleva den starka kärlek och värme som ni två delat. Med den styrkan ni haft i ert förhållande kommer du att kunna vandra vidare.

En otroligt vacker ängel har brett ut sina vingar och flygit mot himmeln. Den känner en frid och ingen mera smärta. Hon kommer finnas vid din sida, nu och för alltid.

Ni kommer alltid finnas i mina tankar.

/Camilla

2009-04-02 @ 21:24:20
Postat av: Sanna

Måste vara hemskt att se den man älskar mest tynar bort som snön på våren.

Smärtan kommer vara oändlig saknaden desamma.



Ägnar en tanke til både dig och Carina!

2009-04-04 @ 16:36:36
URL: http://sannis1987.blogg.se/
Postat av: "Nicka" Monica

Men så fruktansvärt sorgligt !!

Talförmågan försvinner.....

Jag måste smälta detta.



KRAM så länge..

från en mycket ledsen Monica.

2009-04-06 @ 18:09:21
URL: http://nicka.bloggspace.se
Postat av: Jenny

Är glad att prinsessan hittade sin prins, min förebild hur man ska ta vara på och älska livet och älska de nära och kära man har.

2009-04-08 @ 11:03:28
URL: http://byjennyk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0