Att våga är att segra lite grann...

Jag hade ont i magen och var stressad när jag lade mig igårkväll, hade lite svårt att somna. Så är det nästan alltid när jag skall till sjukhuset och göra något.
När jag duschat och skulle äta frukost kändes det som hela magen var i olag och aptiten som bortblåst. Kontrastvätskan som jag skulle dricka smakade väl inte illa men inte direkt gott heller. Den skulle drickas i små slattar fördelade mellan kl 6 och 8. Yeak!!

Min prins var med mig, som alltid, sååå himla skönt o tryggt. Första anhalten, JK, gick bara bra. Jag måste in dit och spola min portacat var 4:e vecka. Brukar gå ganska bra, även om jag nog aldrig kommer att förlika mig med den. Sen vidare till röntgen med tunga steg, usch det känns som man har en tegelsten i magen. MEN....jag klarade av att få en nål i armen, min favoritsköterska stod o höll kollen när kontrasten sprutades in och så säger hon precis i detta ögonblick: "Vet du vad lilla kaninen säger?" Nej, svarade jag....."Jag är lite rädd men jag gör det ändå"!!!! Hahaha, det är svårt att skratta och ligga blixtstilla samtidigt.
Allt gick som på räls och jag kunde klappa mig på axeln och säga Åh va jag var duktig!!! Jag vågade vara lugn och jag fixade det ;o)

Tack alla ni underbara som skickat sms, mailat och ringt o stöttat och tänkt på mig idag, blir alldeles varm av alla omtankar. Ni är härliga och ni skall veta allt det hjälpte!

Nu är det ett tag till nästa gång, och den skall jag klara lika bra har jag bestämt ;o) Känns som besöken hos psykologen bär frukt i allafall. Mycket positivt!

Varit på stan och shoppat lite. Var inne en snabbis och kramade om minsta lillasystern på salongen. Presenten till helgens födelsedagsbarn är inhandlad. Å usch va det var kallt idag! Vinden var riktigt bitande kall o rå, fastän solen var framme.

Nu är det dags för dagliga skratten - A F V börjar om 5 minuter och sen är det dags festa loss på lite kryddstark Thai-mat, mums!

Lev väl - Må väl - Farväl (tills nästa gång!)

Kommentarer
Postat av: Petra

Hola chica! Hoppas ni får d jättekul idag, du å L8. Hade också velat va mä.Liam har nu 39,5 i temp och jag är hemma på fm.Om jag hade tänkt till så hade jag tagit med mig embossing pulver o värmepistolen igår.Bestäm ett datum när vi sitter ihop alla 3 och skapar, så tar jag med ALLT jag har *L* kram till er båda

2008-04-18 @ 06:59:29
URL: http://petraspyssel.blogg.se
Postat av: Anne

Hej Carina,
Visste väl att du skulle klara det men jag förstår din oerhörda vånda! Usch, man vänjer sig aldrig med stick och obehagliga saker, men man gör det för att man måste. Bra att det finns psykologersom kan peppa!Många säger att; ohh jag skulle aldrig klara det och det, men vad har man för val när man är tvungen???
Jag brukar ställa motfrågor till folk som inte tror att de skulle klara den press som både du och jag känner till. Jag säger; Jasså, skulle du lägga dig ner och dö eller vad skulle du inte klara?
Då brukar de bli ganska tysta....
Själv fick sköterskan hålla mig i handen när jag gjorde min lilla kindoperation med lokalbedövning,
Jag var verkligen jättebarnslig, men några stick i kinden var ändå en baggis mot vad du och madde fått gå igenom.
Kram på dig och nattinatti!
/Anne

2008-04-23 @ 00:10:25
URL: http://Levaidag.blogg.se
Postat av: Anne

Hoppas allt är någorlunda bra med dig...tänker på dig och hoppas att du orkar njuta av våren.
Kram Anne

2008-04-28 @ 20:20:56
URL: http://Levaidag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0