Nu är det äntligen dags...

...för undertecknad att göra entré på det här som alla kallar att blogga. Jag har länge förundrats över alla människor som orkar hålla detta levande och självklart hittar allt underfundigt att skriva om så att det dessutom blir underhållande för den som läser. Känt lite avundsjuka och nu repat allt mod jag har, satt fötterna i startblocken och, mot bättre vetande, hittat hit! Nu ska vi väl se om detta kan vara något som jag oxå klarar av att göra.

Jag är som de flesta andra en helt vanlig människa, är just nu (och har så varit de sista 1 1/2 åren) sjukskriven. Jag tror väl att de flesta som läser det här, vet vad jag råkat ut för, om man säger så. Jag har CANCER, lungcancer. Nu var det sagt. Jag har chans att bli frisk igen och det är jag övertygad om att jag blir. Jag har alldeles för mycket liv kvar...
Nåja, det här kommer säkerligen att kunnas läsa om på denna sida lite då och ¨då, lite tankar och funderingar, om allt i allmänhet och om livet i synnerhet, men absolut inget "sjukdomssnack". Det räcker så bra som det är ändå. Man behöver inte göra sig sjukare. Jag har ett fantastiskt liv, som jag verkligen njuter av att leva. Jag är förälskad i livet och Tommy (som varit min livskamrat o allra bästa vän i snart 8 år, som jag är sambo med sedan snart ett år). Jag har 3 fantastiskt underbara barn som jag är otroligt stolt över att få vara mamma till. L8, som precis fyllt 24. Mattias som snart är 22 1/2 och Tobias som fyller 21 om några veckor.
 
Jag är beroende... Allt började när jag bestämde mig för att göra ett fotoalbum till min härliga systerson Victor. Han var med oss ute i båten på Rörö i somras och jag tänkte att det kunde kanske vara kul att ha ett album med lite minnen för honom. Jag gick och handlade...och handlade....och sen var jag fast!!!

Scrapbooking/Cardmaking...Man kan sitta i timmar och skapa och man har inte en susning om hur fort tiden går. ....sitter nere i arbetsrummet och bara grejar..."Oh älskling, kommer du redan" och då inser man plötsligt att klockan är över fem och när jag gick ner och började var klockan bara 11. Tänk så det kan bli....Snart kommer nog några av mina alster att bli synliga här också (måste bara lära mig hur man gör först och det lär nog ta sin tid, hahahaha...)

Nu skall jag göra några kort, jösses så många som fyller år nu, men så roligt att fixa nya kort. Var ju på mässan i söndags med Anna-Lotta och Petra och handlade en massa nya pryttlar och har just nu en hel bank att ösa ur! Och älsklingen sitter framför TV:n - HOCKEY of course! Imorgon bär det av till Sahlgrenska och  ultraljudsundersökning av hjärtat, äntligen, som vi har väntat! Taxin kommer 08.55 så det gäller att sätta fötterna i golvet när klockan ringer! Nu....göra kort!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0