Tjohooo nu är det vår!

Idag på morgonen när jag behagade slänga mina lurviga över sängkanten sken solen. Fatta hur mycket energi man får av denna stora lampa! Gjorde mig en kopp java, plockade fram juice och en risifrutti, kikade ut genom fönstret och blicken föll på termometern...mot väggen är det 26 grader varmt!!! Japp beslutet var lika snabbt taget som genomfört...ut med allt på balkongen på framsidan och sen snabbt in och hämtade kudde att sitta på och nyaste trädgårdstidningen ;o)!
Satt och njöt i solskenet i morgonrocken och fåglarna hade allsång i lilla bäckravinen. Ingen dålig kör och absolut en kanonstart på en härlig dag!

Vår i Bäckravinen


Skatorna har byggt bo i trädet snett emot vår entré och han eller hon (lite svårt att se skillnad på håll, hihi) satt förnöjt och småmuttrade, lite sådär nöjt och belåtet, utanför boet, möjligen tänkandes samma tanke jag hade i pannan...

...Livet e allt bra gôtt o härligt i alla fall!

Sen bar det av i en farlig fart till bussen och frisören. Om jag får säga det själv blev jag faktiskt riktigt snygg, haha, ja man måste ju ha lite självinsikt, skämt åsido, men jag blev faktiskt ganska nöjd. Nästa gång kanske man skulle drista sig till att lägga i lite mörka slingor i det grå ;o)

Fick äntligen handlat mina penséer (och lite annat! Det går inte att gå in på en handelsträdgård och komma ut med mindre än 3 bärkassar, tro mig, jag har verkligen försökt, lygens är vad det är!

Igår var jag på utflykt till Kungälv, hos psykologen som skall försöka få mig att inse att det inte är så farligt med nålar och stick. När jag kom in hos honom var jag så andfådd att jag inte fick ett redigt ord ur mig. Stackarn, han kom upp på fötter och sprang o hämtade kaffe och sade till mig att bara sitta och försöka andas lugnt. Det funkade och sen kunde vi prata, hålla i sprutor och resonera. Kände mig lite starkare när jag en timme senare knallade ut i solen bland alla blommor! Jag hörde första lärkan i söndags och nu såg jag första sädesärlan oxå, tog fram kameran och hoppas alla (med förstoringsglas) kan se den lilla pippin! Jo den finns där! Ganska precis mitt i bilden...

Lilla sädesärlan


Vårblommorna:
Vitsippor                     Massor av...vår!         Gula blommor               
                

Scilla och vårlök            Massor av blom
      

Imorgon är det en sån där jobbig dag! Jag skall bli röntgad med Datortomografi. Detta innebär att de måste sätta en nål i armen (Uuuuhuuuu!!) och sedan skall kontranstmedel sprutas in. Det är ruggigt obehagligt! Sen skall jag dessutom börja dricka kontrastmedel i morgon bitti kl 06. De skall kolla hela magen o alla organ som finns där. Nu får vi reda på hur det är och hur det ser ut efter senaste behandlingarna. Klart man är nervös och lite skraj, men förhoppningsvis ligger allt stilla, inget nytt har tillkommit och de tumörer som funnits är long gone! Hjälp mig hålla alla tummar! Man brukar säga att folk kan ha tummen mitt i handen - nu vill jag ha tio tummar  varje hand i stället, haha

Nu skall jag snart skratta gott och hjärtligt en stund - Säg inte att ni inte tittar på America's Funniest HomeVideos varje dag - ¨Då har ni missat något - Det gör nästan aldrig jag!

Ett gott skratt kan man inte få för mycket av. Jag har säkert förlängt livet med flera år, så som jag motionerat skrattmusklerna!

Jäkta inte - Lev mer i nuet - Skjut inte upp till i morgon det du kan göra idag (nåja något kan man ju hoppa över!) - Unna dig något som gör dig gott varje dag - Njut av att fåglarna kvittrar, barnen leker och skrattar, blommorna lyser, solen skiner, det regnar eller vad som helst - men lev och NJUUUT!
Tjingeling ;o)!


Kommentarer
Postat av: Anne

Hej Carina,
Jag blir så GLAD för att det är vår, men fick ett gott skratt när du sa skratta varje dag. Såklart man ska göra det, och gärna högt, man ska inte skämmas för sig, då känns det ännu bättre.
Håller tummarna för dig imorgon....I know how you feel. Kram Anne

2008-04-16 @ 20:09:24
URL: http://Levaidag.blogg.se
Postat av: Britt-Marie

Jaha,,,,,,,,,, och v a r hittade Du den solen då?? Jag har aldrig frusit så mycket som jag gör just nu!

Håller verkligen a l l a tummar jag har för Dig imorgon!! Det kommer att gå bra!!

2008-04-16 @ 22:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0