Asia Spa - weekend

Fredagen den 15/8 är det 7 år sedan vi bestämde oss för att bli ett par. 7 år......Det känns som ljusår sedan, känns som det hänt massor, massor (det har det ju verkligen gjort!) och å andra sidan känns det som det var igår. Väldigt skumt!

I allafall så bestämde vi oss för att vi tar oss till Varberg och Asia Spa (Varbergs Stadshotell) över helgen. Sagt och gjort, på lördagen efter att vi ätit frukost och packat lilla väskan, åkte vi till Varberg. Vi var ju tvungna att äta lite till lunch om vi skulle klara av att "spa-a" hela eftermiddagen.
Vi slängde oss ner på varsin stol på Harrys uteservering och beställde in varsin toast med fläskfilé och fick in varsin rejält laddad tallrik. Något litet? Neeeheee?!
Kändes som man rullade ut därifrån lite senare. Jag hade bestämt mig för att handla någon parfym, den jag har är helt tom nu. Jag visste precis vad jag skulle ha när vi kom in i affären, MEN icke sa Nicke....det var precis borta..Nåja, fanns inte någon sådan flaska vad jag kunde se...Jag hittade i allafall en dubbelförpackning Be Delicious/Red Delicious. De gillade jag så fram med kortet och pyntade. Den andra parfymen jag vet jag vill ha får jag väl köpa när jag vet vad den heter på riktigt ;o).

Vi parkerade och gick de 400 m till hotellet och checkade in. Fick ett jättefint rum och det stod en flaska Skumpa i en ishink på bordet tillsammans med choklad. Mmmmmmmmmmm....det skulle vi ha sen...

Bytte om och tog på oss våra tofflor och badrockar och gick upp till Asia Spa. Det är som att komma till en helt annan värld. Tvagade oss enligt ritualen och gick sedan tillsammans upp till de varma källorna. Där sjönk vi ner i 40-gradigt vatten och blev sittandes länge, länge. Jag kände först att jag hade lite svårt att andas men det släppte ganska snabbt. Allt är lugnt och fridfullt och man nästan viskar när man pratar för man vill inte störa stämningen. Så ljuvligt skönt.

           
Lite njutningsfulla bilder från Asia Spa, det är bara så mmmmm....

Vi fortsatte till den stora massagepoolen. Sjönk ner i varmt härligt vatten, fortfarande alldeles stilla och lugnt. Jag hittade min favorit, Champagnesoffan, där man ligger och det är lite lugnare fart på vattnet, men som jacuzzi. Tog oss runt i poolen och fick massage över i stort sett hela kroppen. Lite mys med olika jetstrålar.  Älsklingen tyckte om, tyckte mycket om....och det gjorde jag oxå.

Bara det här att kunna känna att man njuter är bara så wow....Sen finns det ett relaxrum i 2 våningar där det i det översta finns hängfåtöljer (som hängmattor fast man kan krypa in i sittande och mysa), madrasser, filtar och kuddar. Dit tog vi oss sen. Kröp in i varsin hängstol och de gungade så lugnt och sövande. Så hade man hela havet utanför och måsarna som bor på taken intill.
Vi somnade bort en stund båda två, sååååå skönt! Jag vill ha sådana här stolar hemma, nere i källaren. Hade bara varit så gott.

Så småningom bestämde vi oss för att vi spaat klart och drog oss till vårt rum. Skumpan och chokladen smakade gott och vi myste en stund fram tills det var dags att duscha och klä om inför middagen kl 19.

Fick ett jättebra bord på terassen ute. Menyn såg verkligen inbjudande ut och nog, ska jag erkänna, undrade jag hur man skulle orka äta allt. Eller vad sägs om det här:

Förrätt
Blåmusselsoppa med kallrökt lax på en bruchetta med färskost
Vin
Engel Riesling 2006, Alsace

Varmrätt
Bjäre kycklingfilé med parmesan- och svamplasagne, rucolasallad och rostad vitlökssky
Vin
Viña Cerrada 2006, Rioja

Dessert
Rabarbertarte med rostad mandelsorbet och vaniljsås
Vin
d'Arenberg Noble 2006, Australien

Efter att ha avnjutit allt detta kändes det som magen platsade någonstans nere vid knäna typ.....Väldans jättegott....men så mätta vi blev. Jag var faktiskt tvungen att lämna lite av varje. Fanns inte en hjalmar att man skulle klarat av allt. Älskade Prinsen kom med ett väldigt bra förslag: Vi tar en promenad ner till hamnen om du orkar? Klart jag orkar, ja det gör vi....hoppade (nåja) upp till hotellrummet och bytte om till lite ledigare klädsel och sen gick vi en ganska lång vända. Tittade på båtarna och hittade lite finingar. På vägen tillbaks stannade vi i hotellbaren och jag tog ett glas vin och Prinsen avrundade med en öl.  Vilken sjuårsdag vi haft och så bra det känns. Mår gott ända in i hjärtat.

Somnade som utblåsta ljus vid 23.30 och sov jättegott hela natten o vaknade vid 7 men somnade om och vaknade nästa gång vid 9. Lagom att göra sig iordning och äntra frukostbuffén. Det gjorde vi och man blir lite desperat när man skulle vilja äta sådana massor man kunde göra förut men det var gott med äggröra och prinskorv, testade lite bacon men det var inte så gott...och så vart det ju en balja kaffe förstås.

Drog oss hemåt framåt 10.30 och hade lite att göra med gräs, blommor m m. Är eniga om att vi har haft en fantastiskt skön helg och känner oss så lyckligt lottade att ha fått uppleva detta. Thank You Stars!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0