Sommaroasen Falkenberg

Hittade också min yngsta syster nere vid Skrea Strand, där också svägerskan och alla barnen fanns. Satte oss hos dem och blev sittandes ett bra tag. Yngsta systern och systersonen hyr en liten badstuga nere vid stranden denna veckan. Verkligen prickat in rätt väder med värme och strålande sol! I morgon skall vi vara på stranden hela dagen bestämde vi.

Framåt tidiga kvällen for vi iväg in till stan för att installera oss på Grand Hotel. Hotellrummet var baskemej inte stort och det såg väl ut som Grand Hotel börjat tappa det där med "Grand" om man säger så! Det fanns väl en del att önska men det skulle funka i allafall och det är huvudsaken.

Fräschade till oss lite grann och drack ett litet glas vin medan vi väntade på syster M och systersonen V, som vi skulle gå ut och äta med i all enkelhet. De kom på sina cyklar. V har fått ny jättefin cykel, så där kanonfräck som bara går att få tag i. Han är ju cykelfreak oxå, älskar att cykla.

Vi bestämde oss ganska snabbt för restaurang, det fick  bli Pizza. Längesen man åt något sådant  känns det som. Jag beställde något med skinka, räkor, banan och curry på...det lät gott. När jag fick in det så...visst var det gott men det var STARKT! Jag hade inte haft en tanke på att det kunde vara det! Det kändes i halsen, var som att äta syra, typ, men jag lyckades få i mig halva och lite vin, Inte så tokigt. Roligt att sitta med syster och V. Prinsen tog en likadan pizza som mig och han tyckte nog att den var stark oxå!
Nåja, vi satt i allafall och pratade och hade trevligt. Imorgon blir det att vara på stranden tillsammans hela dagen. Det började skymma, klockan gick mot 22 och vi gick åt varsitt håll. Jag och Prinsen knallade sakteliga tillbaks till hotellet och där tog han en öl och jag ett glas vin. Satt på terassen, filosoferade och summerade dagen. Visst hade vi haft en bra dag ;o)!
Må så gått alla, vi hörs snart igen! Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0