Visst konst att se framåt...

Sitter så äntligen vid PC:n igen och trycker försiktigt på tangenterna, det var nästran en månad sen sist och som vanligt har det hänt lite mycket, som fått mig att inte ens orka försöka sätta mig och skriva. Sån e jag...när det blir jobbigt runt mig eller att jag får det jobbigt rent psykiskt blir jag kraftlös, orkar bara inte skriva, orkar inte göra nåt egentligen alls.


Nu har sjukdomen tagit ett fastare tag i mig. Senaste läkarbesöket för snart 2 veckor sen var något av en chock. Ursprungstumören i lungan har vuxit ganska mycket, metastasen i njuren likaså. Övriga metastaser i lymfkörtlarna mellan lungorna ligger still, likaså det som finns i skelettet MEN man ser tumörer i vänster binjure och i levern plus att det finns förändringar i lymfkörtlarna utanför njuren och så har jag vätska i både lung- och hjärtsäcken. *SUCK* :o(


Nu åkte cellgiftet bort och vi sätter in det "tunga" artilleriet, TARCEVA. Detta är en antikropp som gör att tumörerna hindras i tillväxt och spridning. Snälla Gud, gör så att det hjälper. Jag vill inte vara sjuk mer nu. Nu räcker det och nu vill jag bli frisk igen.


Jag har ju så mycket att leva för och hela resten av mitt liv.(tills jag blir 100 eller så!).

Jo så är det! Måste kämpa vidare, förhoppningsvis kan vi få det att stanna upp nu då!


Imorgon blir en rolig dag...då blir det lite kalas...jomän, en annan fyller är och det SKALL firas minsann. Lilla mammsen kommer upp och syskon m familjer, mina gullungar och så min Prins of course. Skall bli jätteroligt att träffa alla. Och så längtar jag tills på söndag. Då skall jag och mina gullungar bila till Stockholm och åka på Ålandskryssning. Ser fram mot att vi får rå om varandra och äta och dricka gott (nåja, min matlust kan bli bättre...).

Igår bokade vi förresten stuga i IDRE under vecka 3 i januari, värsta lyxstugan tillsammans med våra härliga vänner Elisabeth och Claes. Önskar det är vecka 3 imorgon redan hahaha, men önska kan man ju ;o)

Skall bli jättekul! Inte för att jag kommer att orka stå på ett par skidor men jag och Elisabeth skall fylla våra dagar med långa promenader, åka häst och släde, kanske skoter eller hundspann, mysa med varm choklad och nygräddade våfflor i någon café- eller toppstuga, allt detta medans killarna leker Stenmark i backarna. Undrar just om någon av dem vågar åka "Chocken". Skall tydligen vara värre än "Väggen" i Hundfjället...Vi får väl se, skoj skall det bli i alla fall.


Det kommer att hända en hel del framöver känns det som och det är väldans positivt *LER*.

Nej nu skall jag ta o se till att jag får lite mat i magen, innan det är dags att ta TARCEVA-tabletten.


Tack för att just Du tittade in, var rädd om Dig och må så gott du bara kan!

Puss i pannan


Kommentarer
Postat av: Annika Axelsson

Det är så skönt att läsa att du kämpar på, jag beundrar din kämpaglöd. Hoppas resan och födelsedagen blir bra och att ni får rå om varandra.

Kram Annika

2008-11-19 @ 22:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0