Via Torekov och kustvägen mot Falkenberg

Färden gick på vindlande vägar längs kusten norröver. Ut mot Torekov hade vi bestämt oss för att åka och så småningom inta en lunch. Solen sken och vi hade fantastiskt varmt och gott!

Tänk, här far folk som skottspolar långt, långt iväg från Sverige till tjottahejti för att , ja för att vadå? Jag skulle bara säga tänk så mycket vi har här som är så vackert och så mycket värt att ses och beundras. Kustvägen vi åkte mot Torekov rymde så mycket fint och vackert. Många små hus och gårdar som man så gärna kan se sig själv boende i.
- Välkommen på hemmahos-reportage hos oss och stans artikel i Inredningsmagasinet man alltid läser,,,,Nåja inget fel på Kärra heller :-) Det kanske kan bli reportage där oxå så småningom (om hundra år eller så!)

Hade som vanligt grym tur när vi körde in på parkeringsplatsen i hamnen i Torekov. En bil lämnade precis sin plats framför oss så det var bara att vackert parkera, perrrfekt!

Knallade upp i lilla byn mellan husen och träningsverken i vaderna gör sig påmind. (Den drog jag på mig när vi promenerade i Mölle i alla uppförsbackar, märks att man legat inne på sjukhus och inte rört sig på 4 veckor!). På tal om att må, kan jag säga att idag mår jag ytterligare bättre än i går tack vare mindre medicinätande. Det som känns är det onda i halsen när jag äter/dricker, men det är petitesser....

Vi knallade som sagt upp i byn mellan husen och letade matställe. Hittade något som gick under namnet Swenssons krog och där gick vi in och satte oss i skuggan. Det var riktigt varmt även där och det var ju inte utan att man kände sig lite svettig. Servitören föreslog en sallad, men nejdå vi hade redan spanat in att de hade hemlagade köttbullar med gräddsås, färskpotatis, rårörda lingon och PRESSGURKA   :o). Jamen då finns det ingenting annat som går upp mot det!

Maten smakade ljuvligt gott och vi njöt i fulla drag. Det kom en gammal farbror och satte sig med sin tidning, en öl och en schnaps vid bordet intill oss. Han satt tyst och läste en bra stund sen var det som att han kunde bara inte vara tyst längre utan petar på Prinsen och visar tidningen för honom....Där är stora rubriker om att Prinsessan Madeleine och hennes pojkvän letar hus i Torekov.....ja, så gubben, jag bor ju här och vi tycker det är så trevligt att dom är här och vi är ju precis som vanligt....öööhh...vi fick oss ett gott fniss, precis som vanligt, jo hejsan, då behöver man väl inte visa tidningen för folk som sitter o äter, då låter man väl just sådana saker passera, eller? hihihi, lite kul!

Det var svårt att resa sig. Var så mätta, men vi skulle ju vidare. Tack för maten den smakade vansinnigt gott!

Hade gärna gjort en liten vända in på krukmakeriet men det blev inte av. Det får vi ta nästa gång vi är här nere. Körde genom Halmstad vidare ut på gamla kustvägen, ett litet äventyr i sig, för det var inte speciellt bra skyltat men så småningom hamnade vi rätt i alla fall. Också väldigt fin väg och mycket att se som man missar om man åker motorvägen. Snart var vi framme i Falkenberg och började oxå då att leta efter någonstans att kunna bo. Det enda vi hittade var rum på Grand Hotel, så det fick det bli och så bokade vi.

Nu var vi framme i Falkenberg!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har nu hittat inpå bloggen....bättre sent än aldrig!! Man blir helt tagen av hur du skriver, varm in i hela hjärtat!!! Tänker på dig och beundrar sicket jäkla anamma du har i dig!!! Bra !!! Fortsätt med det! Bamse kramar & ha det så gott!! Kram Berit

2008-08-11 @ 18:04:54
Postat av: Carina

Hej Beritan, KUL att du hittat hit - Välkommen o tack för värmande ord! Det här är kul och roligt att ha att göra och skriva har jag ju alltid tyckt om. Nu skall jag plocka mig iordning och åka och göra mindre rolig röntgen, men bara att bita ihop! Vi hörs vidare - Må så jättegott o hälsa alla! Kramar

2008-08-12 @ 10:58:14
Postat av: Anne

Tack Carina för att du och Tommy var hemma när jag kom på spontanbesök och det var så himla roligt att se dig så PIGG!!!!!

Nu vet jag att det finns HOPP, för du utstrålar

all den energi och livsglädje som ingen annan kan förmedla.

Din prins är den bästa och ta vara på varandra...och det vet jag att ni gör båda två!

Kram till er båda från Anne



2008-08-13 @ 01:59:35
URL: http://levaidag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0