Mycket, men roligt mycket

Nu har det tidsmässigt gått några veckor sen vår lilla turné, men det har varit bra och härliga veckor. Det känns som det har hänt massor och det har det ju. Vi fick handlat lite möbler till sovrummet och det blev jättebra. Handlade en ny kamera oxå för den gamla brakade när vi var i Falkenberg. Nu är vi lyckliga ägare till en IXUS som tar superba bilder.

Blev hembjudna till vännerna E och C på grillkväll på onsdagen. Tusen tack för den otroligt goda maten och att vi fick komma! Mycket trevligt och roligt!

Sen var vi hembjudna till vännerna U-B och K hemma hos U-B. Hon bor mycket fint i en gammal liten gård ute "på landet". Precis så som vi alltid sagt vi skulle vilja bo. Kaninerna och katterna sprang omkring på gräsmattorna lösa och njöt av tillvaron medans vi satt i solen och åt gott. Mycket trevlig kväll hade vi och mycket gott att äta. Tusen tack till er oxå.

Vilka härliga vänner vi har och va mycket trevligt vi är med på. Fantastiskt!! Det värmer så gott i hjärtat!

Älskade Prinsen har varit igång nu och jobbat en vecka och jag har haft en riktigt "busy" vecka.....Under denna veckan (förra veckan alltså) hann jag dessutom med en röntgenundersökning på tisdagen (Datortomografi), som gick väldans bra (själva undersökningen alltså, med nålstick...) och sedan blodtransfusion (lite lågt Hb-värde) och cellgift på fredagen.

På tisdagseftermiddagen, efter röntgen, ringer telefonen när vi precis kom hem, Härligt underbara vännen Anne dyker upp som gubben i lådan på spontanbesök. Så roligt! Vi fick fram lite kaffe och satt o pratade och skrattade o hade väldans trevligt. Tack Anne, du är verkligen en vitamininjektion när det gäller att peppa. Du är helt outstanding.
Och så precis när Anne skulle bege sig kom min älskade lilla Lotta och Cassius. Hon hade handlat med sig massa olika téer, brämhults juicer och smoothies och Gränna Knäcke. Lilla gumman tack för allt, jag älskar dig massor!

Liten Cassius på "sin" köksstol




Har man ingen Cassius hemma varje dag får man ta det man har!




Älskade Prinsen var med upp på fredagen och när nålen var satt i portacaten åkte han för att jobba....han är så underbar som vill vara med....känns så tryggt...I love You!

Tror oxå att mina besök hos Psykologen under våren/försommaren har givit ganska så bra resultat. Jag känner inte alls den paniken inför det jag skall göra. Känner mig lugn och samlad och att jag är delaktig i att resultatet blir bra. Jag hjälper till att få bort den här j-a sjukdomen!

En stund senare kom min älskade son Mattias. Känns skönt att han vill göra sin gamla (hahaha)  mamma sällskap...vi blev lite senare fler genom att syster M och lille V också kom upp till JK för att sällskapa lite.

Åt lunch tillsammans i restaurangen efteråt. Var roligt och kul att kunna träffas sådär. Mattias var gullig och körde mig hem (genom låååånga bilköer) till Kärra. Han blev självklart belönad med en kopp kaffe innan han begav sig hemåt igen. Tack Mattias, mamma älskar dig!

Fredagen var en speciell dag dag och det firade vi sedan över lördag-söndag som ni strax skall få ta lite del av här...

                  "Tankar genomsyrade av kärlek blir oövervinnerliga"
                
Njut av livet och varandra och känn styrkan som finns i detta

Kommentarer
Postat av: L8

Vad gör man inte för världens bästaste mamms?! Puss puss!

2008-08-18 @ 16:52:53
URL: http://lottentott.blogg.se/
Postat av: mamms

Söta duuuu! Mammsen pössar på dig mé! Luv U

2008-08-18 @ 17:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0