Varmt och härligt!

Vaknade efter en god natts sömn och kände väl i och för sig att jag hade nog kunnat somna om, men vi skulle äta frukost och checka ut före 11 så det var bara att sätta fötterna i golvet efter lite kramar och hoppa in i duschen. Kände när jag tog tabletterna att det gjorde mer ont i halsen att svälja idag. Katten oxå! det är inte utan att jag längtar till den där dagen som kommer fram igenom när jag helt plötsligt bara en dag känner att det onda är borta!

Vi fick ihop våra grejor och tog hissen ner till matsalen. Håll med mig, visst luktar det gott med frukost?! Det är så där så man blir vrålhungrig. Tittar mig desperat omkring, hittar massor av sånt man skulle kunna äta, tar till mig en smörgås, lite juice och kaffe.
Prinsen bär bort det till ett bord och vi sätter oss. Inser direkt när jag fått lite av smörgåsen i munnen att det här kommer jag bara inte att kunna äta. Det tog flera minuter att försöka svälja och det gjorde så infernaliskt ont att det var svårt att sitta ner och still.
- Tror du att de har äggröra o nåt till? undrar jag och vips är min underbare Prins på fötter och på väg bort mellan borden. Han kommer tillbaks med en tallrik med scrambled eggs och prinskorv - och se det gick minsann att äta. Jag är så lycklig att han finns, mer omtänksam man finns inte.
Det var mycket lättare svälja och skall jag vara ärlig så var det mycket godare än smörgås oxå! Det här kommer nog att bli dieten framöver...
Drog ner till Skreastranden och den lilla stugan som syster hyrde. Därifrån gick vi sedan ner till stranden. Jag fick ett parasoll och en skön stol att sitta i och njöt av den goa värmen och allt folk. Prinsen gick i med syster och V och tog ett bad, årets första...Ja han sade i alla fall att han tyckte att det var skönt, fast jag e skeptisk!

Syster och V gick upp för att hämna mamma och pappa. När de hade gått kom minn älskade L8 och hennes Karl. Jätteroligt att se dem, sen kom mamma och pappa. Pappa åker ju rullstol men det var spångat hela vägen ner i sanden så det var inga problem. Jätteroligt att se dem igen, det var ju ett tag sedan. Satt och pratade med pappa, L8 och Karl en bra stund sen bestämde vi oss för att gå upp till lilla stugan och fixa lite lunch att äta.
Syster plockade ihop allt hon hade, kändes det som, parasoller fälldes upp så vi fick lite välbehövlig skugga. Det smakade bra och var jätteroligt att sitta tillsammans alla och bara vara. Så småningom kändes det som det var nog för pappa. Han verkade trött och behövde nog lite vila. Syster följde mor och far hem och L8 och Karl kände att de skulle återvända till campingen där de bodde. Vi plockade undan lite grann.

Sen gick vi ner till stranden igen. Min prins blev utmanad av V på vattenkrig med vattenpistoler. De drog ner i vattnet tillsammans med syster. Jag vet inte vem som hade roligast, men roligt var det ;o)!

Vi hade bestämt att vi skulle bo kvar  i stugan tillsammans med syster och V och såg fram mot en trevlig kväll tillsammans. Vi hade en flaska vin med oss så det kunde ju vara trevligt att handla lite färdig mat och mysa lite. Någonstans där upptäckte vi att vi glömt mina morfinplåster och det var ju idag de skulle bytas. Vi bestämde oss för att stanna kvar och äta och sen åka sent i kväll hem. Det gick ju nästan lika bra...

Prinsen och V åkte bort och handlade bakade potatisar med skagenröra och jag och syster handlade i gatuköket till V. Sen hann hon fila mina naglar och göra dem fina.

Den bakade potatisen var något av det godaste jag ätit, tror jag, och jag och syster drack vin till. Supergott var det i alla fall. Sen fick V ett ryck, varifrån vet jag inte, men vi fick oss många goa skratt när han kom loss ordentligt och började spela pajas. Klockan var nog bortåt mitt i natten när vi kom hem och då hade jag ont, ordentligt! Underbare Prinsen kom till undsättning och satte på nya fräscha plåster. Det värsta är att det tar bortåt 12 timmar innan de nått full effekt, men man kan ju komplettera upp med kapslar i väntan på att det skall bli som vanligt igen.

Vad är det man säger? - Borta bra men hemma bäst - och det stämmer, varenda bokstav....det är roligt och mysigt att ge sig i väg hemifrån, men att komma hem - det är bara så bäst!!!

"Känslan av kärlek är den högsta frekvensen du kan signalera. Ju mer kärlek du känner och sänder ut, desto mer kraft får du."

Till alla Er därute - Älskar Er av hela mitt hjärta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0