Julkortsdags...äntligen

Jag har varit ute en sväng på Östersjön i storm, fast det märkte jag inte av nåt nämnvärt...det blir ju så när man festat en kväll och blivit liiite rund om fötterna ;o)!!! Ja frågar man vittnena (mina barn) så säger de säkert att det var lite mer än lite...hahaha men det gör inget för vi hade så roligt. Vet inte om jag vågar lägga ut lite bilder. Som ni då förstår så blev det en Ålandskryssning med barnen och som sagt Vi hade Rooooligt som tusan.

  

Sen har det väl inte varit lika kul, jag har varit ganska sliten och matt, inte orkat så mycket (som jag brukar kunna göra...). Sen är det väl så också att när jag har det jobbigt orkar jag inte företa mig något...Jo, det är klart, jag har ju gjort färdigt alla julkort, t o m fått och gjort lite beställningar på kort, så lite har jag väl orkat i alla fall. Sen har jag fått lite påhälsningar av er, mina goa vänner...Tack det muntrar upp och värmer jättemycket.


Nu börjar det väl bli dags att försöka handla de sista julklapparna, skall sätta mig och skriva en lista, så att allt kommer med, annars är det inte så himla noga...Det blir ju faktiskt jul i alla fall. Här kommer att bli en lugn, härlig och förhoppningsvis hälsomässigt bra!


Ta det lugnt i julstressen - Det blir JUL i alla fall, i stället för att handla ihjäl sig kan man fokusera på att omge sig med alla som står en nära och som betyder något. Det är viktigast - Vi har ju bara varandra till låns och ingen vet ju faktiskt för hur länge....


Puss och kram till alla er som jag tycker så mycket om!


Kommentarer
Postat av: Anne

Hej älskade vännen!

Jag vet att du har det svårt men att du kämpar på som ingen annan.

Har varit hos Christine i Sthlm 11 dagar och umgåtts och haft roligt med dotter och syster med familj.

Nu är jag hemma igen och tänkte komma och hälsa på dig innan vi alla firar jul.

Du ska veta att jag tänkt på dig varje dag och beundrar din kämparglöd.

Jag förstår hur tufft ni har det!

Framför allt är jag ändå glad över att du gör saker trots att du är så trött.

Du skapar minnen med din Prins och dina barn och det är det enda som räknas här i världen.



Minnen att tänka på när man blir gammal...att man gjort saker med sina barn och sin älskling.



Saker betyder ingenting....jo personliga saker som man gör själv betyder oerhört mycket. Och du gör så vackra kort!

Något man gjort själv med kärlek är tusen gnger bättre än något man köpt i alla hast för att inköpslistan till jul är så lång och fantasin försvinner i julhetsens hysteri.



I år blir det symboliska, prsonliga saker för var och en som får dom...så ska jag göra i alla fall.

Jag tror att väligt många tänker likadant i år.

Tiden har liksom förändrats....vi har börjat tänka med hjärtat mer än förr....jag hoppas att det är så i alla fall.



Jag ringer någon dag här för att åka och hälsa på.

Jag behöver få träffa dig igen...min superpositiva hjältinna!



Många styrkekramar till dig och Tommy!

2008-12-16 @ 23:06:43
URL: http://levaidag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0