Saknaden efter Carina

Så har det då gått drygt fyra veckor sedan min älskade Carina
lämnade detta jordelivet. Fyra veckor som inte går att beskriva.
Det har varit mycket att stå i, blandat med en enorm ensamhet,
tystnad och tomhet.
 
Fredagen den 24/4 blev en otroligt vacker dag.
Solsken och värme kom som på beställning för att göra Carinas
dag till en dag att minnas.
En dag man skall ta ett sista farväl, men jag kan inte,
och kommer aldrig att ta farväl. Du kommer alltid att leva i mitt hjärta
och finnas hos mig. 
Vad som än händer i mitt liv så kommer du att finnas där.

O jag saknar dig så otroligt Carina.

Tack Nina för att du finns. Tack vare dig blev Carinas begravning
så ljus och fin som hon önskade sig.
Tack alla nära och kära, vänner och bekanta, våra underbara grannar,
tack för att ni ville komma och göra denna dagen till vad den blev.
Jag tror Carina satt och myste i sin himmel.

Nu kommer en ny svår tid.
Ensamheten ger sig till känna ännu mer påtagligt än tidigare.
Nu är det inte lika mycket att ta i längre.
Saknaden och tomheten tar över mer och mer.

Nästa steg blir när vi skall sprida Carinas aska över havet så hon får
den frihet hon ville ha efter sin bortgång.

Jag säger inte farväl Carina, utan vi syns till havs.
Jag i Amorina och du som fyller hennes segel.
Det blir stort, något att se fram emot.



Älskar dig så mycket, snälla ge mig styrka.

// Tommy

Kommentarer
Postat av: synne

Hej Tommy.

Hon finns där vid din sida även om du inte ser henne.Men hon ser till att du ska klara av denna mycket svåra period i ditt liv.Carina vill inte att du ska gå ner dig,sörj så mycket du behöver,gråt skrik skäll.Hon förstår dig och ger dig styrka att komma tillbaka igen.Kram Synnöve(gammal vän)

2009-04-26 @ 20:48:20
URL: http://olmikhus.bloggagratis.se
Postat av: vonnaponna

Hej!

Det är svårt att mista en älskad. Dagarna kommer och går och till sist lägger sig tiden som en hinna över det som smärtar allra mest. Det kommer att ta tid för dig; ge dig själv den tiden och låt din sorg bli din egen.

Varma hälsnigar från vonna

2009-04-26 @ 22:09:52
URL: http://http://vonnisponnis.blogspot.com/
Postat av: Barbro

Hej Tommy

Det är en kämpig tid för dig nu, och min erfarenhet är att det är värst första året... Vill säga dig så mycket, men i denna stund är ord överflödiga. Ha det så gott du kan vännen, men en sak ska du veta: Sorgens tunga mantel, viker av och börjar flyr bort en dag, när du minst anar och tror det!

Kram från Barbro

2009-04-26 @ 22:53:16
Postat av: Mimmi

Vad starkt skrivit......



en annan bloggerska som också lämnade denna värld nyligen och i princip av samma anledning som din Carina begravdes också i fredags. Ett tecken att de redan funnit varandra i den andra världen.



Önskar dig all styrka när du skall fortsätta denna väg mer ensam men inte helt ensam.....Ta tilvara de som finns runt om dig...men tillåt dig också sörja.



Om du orkar läsa så är den bloggen

www.sabinaskamp74.blogspot.com

2009-04-27 @ 08:42:17
Postat av: Mimmi



Tilllåt dig sörja men tillåt dig också leva...



Förutom Carinas blogg har jag också följt en annan kämpe som också för några veckor sedan lämnade denna jord av samma anledning.....hennes begravning var också i fredags.



hennes blogg heter sabinas kamp så sök på den ...

2009-04-27 @ 08:46:09
Postat av: Amanda

tack tommy för ditt jätte fina och kärleksfulla inlägg. jag förstår att du saknar carina, men hon kommer alltid att finnas med dig vad som än händer. tillåt dig att sörja, det måste man tillåta sig själv att göra. annars blir allt ännu värre. mängder av styrkekramar Amanda

2009-04-27 @ 22:17:21
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Mikael

Hej Tommy det var en lika svår som fantastiskt vacker dag, vacker kyrka och mycket vackra blommor med fina hälsningar till Carina. Det var vår svåraste dag i livet vill jag påstå. Samtidigt den vackraste...så många människor som ville visa sin kärlek till Carina. Det värmde.

Håll ut! Och jag vet inte hur jag kan hjälpa, men jag vill om det finns något jag kan göra!

Kramar Mikael

2009-04-28 @ 01:48:44
Postat av: Tina

Hej Tommy!



Jag vill rekommendera dig att kika på www.mista.se. Där vet jag att min mor hittar lite tröst och stöd ibland då en del dagar då hon inte finner nån mening med något. Vi förlorade far/make för 6 månader sedan, och spontant sa min mamma att hon kände stöd av folket på den sidan.



Sörj, och låt ingen bestämma när du slutar sörja. Tiden läker faktiskt inte alla sår!



Kram

2009-04-29 @ 13:34:41
Postat av: Titti

Tack Tommy!Vi behöver inte säga farväl.Vi har henne hos oss hela tiden.Tänker på dig och hoppas du kan njuta av solen.Va rädd om dig! Kram

2009-04-29 @ 16:18:21
Postat av: "Nicka" Monica

Hej..

Jag tänker så ofta på Carina, även Jag har svårt att

förstå..vill ju att hon ska skriva här !!

Jag skulle visa henne scrappingen, men hann aldrig.

Det var Carina som gjorde så Jag började med Mitt.



Det kommer en dag, som även känns bättre för Dig,Tommy !

Tack för det fina kortet på Carina som Du lagt ut.

Där ser hon verkligen frisk & glad ut.

Det är så Vi ska "försöka" minnas henne.



Stor KRAM & Sköt Om Dig, Tommy.

2009-05-10 @ 17:23:38
Postat av: "stora lillasyster" Titti

nu är det 2 månader sen du lämnade oss...

jag kan fortfarande inte förstå o acceptera,vill inte heller för den delen.sorgen tar olika vägar o vändningar storasyster,jag blir förundrad många gånger.jag vet iaf att jag är stora lillasyster o inget annat,och jag behöver inte vara annat,det är skönt.jag tror du vet hur mycket du fattas oss men jag vill att du ska veta det,jag saknar dig och jag vet att vi alla kämpar och jag vet att du vill att vi ska leva glatt, men ibland så gråter jag ändå!(det får du stå ut med):)vi ses till havs darling syster yster!kram

2009-05-29 @ 22:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0