Sommaren går mot sitt slut

Så går 2009 års sommar mot sitt slut. En sommar som jag fått klara av utan Carina. Drygt 5 månader har gått sedan Carina gick vidare. 5 månader med mycket blandade känslor. Saknaden, tomheten, längtan, ilskan, bitterheten, ja känslorna är många och har förändrats på resans gång.
Tiden läker alla sår sägs det, men då pratar vi nog om mycket, mycket lång tid.
Nu som först börjar jag förstå att Carina är borta, att jag inte får se henne mer i detta livet, att hon inte välkomnar mig med en kärleksfull kram när jag kommer hem från jobbet, eller att vi inte får somna och vakna tillsammans, skratta och gråta tillsammans.
Det är otroligt svårt. Så hur tiden skall läka mina sår förstår jag inte. Är just nu bara bitter och förbannad att vi inte fick mer än 7,5 år. Men jag hoppas och tror att så småningom kommer jag att känna en glädje för dom år vi trots allt fick tillsammans.
Tiden läker alla sår men ärren kommer alltid att finnas även om smärtan avtar.

Carina, det brinner alltid ett ljus för dig här hemma och din livsglädje skall få brinna i mitt bröst.

Tack alla mina vänner, nära och kära för att ni finns och tack till mina fantastiska arbetskamrater
som skänker glädje i min vardag. Alla ni gör livet lite lättare att leva.


Carina lärde mig så mycket om livet. Att vi skall ta vara på det som finns och det vi har för jag vet att det kan ta slut fortare än vi tror. 
Sorgen måste få ha sin tid men bara vi inte glömmer bort att leva.

Jag skall leva färdigt mitt liv och med din hjälp Carina kommer det att gå bra.

Jag älskar dig Carina.

Din prins Tommy.


Kommentarer
Postat av: Mikael

Hej Tommy

Det var skönt att se, när du var här, att det finns en del glädje hos dig, trots allt.

Jag förstår att det inte alltid är så.

Och det finns inte många tröstande ord att säga.

Om ens några.

Men den insikten som du och Carina fick någonstans under er tid tillsamans, lyckades ni förmedla til mig. Och jag har gett mig (fult ord) på att jag skall tänka på samma sätt i framtiden.

Och jag har, tror jag, fått ett bevis till på att det är rätt.

Och det känns, så här långt, bra.

Tack till dig och Carinasyster.

Kämpa på...

2009-08-31 @ 00:48:05
Postat av: Carola

Hej Tommy.



Att tiden läker alla sår, stämmer Inte,

men man lär sig å småningom att leva med såren.



Det tar tid och låt det ta den tid det behöver.



Tänker på dig.

Kram

2009-08-31 @ 08:51:48
Postat av: Titti

Åh Tommy!Du uttrycker dig så rätt o fint o jag blir så rörd och tagen så jag gråter! Ja,det gör ont att hon är borta,helt ofattbart,men som sagt;vi får inte glömma av att leva.Vi finns här för dig o det var så roligt att se dig!Vi hörs o ses.Kramar Titti

2009-09-01 @ 17:07:37
Postat av: Anne

Hej

Dina ord rör mig till tårar....

Jag kommer aldrig att förstå hur det känns att mista någon, däremot vet jag att jag kommer att mista livet. Mina barn kommer att stå utan sin mamma, min sambo utan sin käresta. Nä du, vem har sagt att livet är rättvist eller vackert? Förmodligen någon som gått igenom allt safe and sound

många kramar

A 39 år

2009-09-20 @ 12:40:19
Postat av: Anne

Hej Tommy,

Länge sedan jag tittade in.

Ja sorgen är bedövande på många olika sätt, och den första tiden lever man i en bubbla, chock och overklighetskänsla. Med tiden kommer verkligheten i kapp och det bli ännu svårare. Svårare just för att alla andra runtomkring inte vet hur svårt det är att trampa vidare dag för dag, men man måste ändå. Den konflikten är mycket energislukande.

Man ska orka allt det som alla andra orkar, jobba, vara med i olika sociala sammanhang och ändå försöka känna av balansen mellan sorg och vanligt leverne. Det går ju sådär emellanåt och det är svårt att acceptera för oss som mist en kär familjemedlem.

Men jag förstår att du trampar på och att din Carina håller dig i handen.

Det finns ingen tröst , heller inget facit för hur man ska känna eller agera. Att tiden läker alla sår har du säkert fått höra tusen gånger. Det är ju nu du har det svårt, inte när tiden läkt såren, och de orden känns som en smäll i ansiktet, även om de är välmenta. Men jag litar på vad folk säger och hoppas att man kan lära sig at leva med såren.

Inte idag eller på lång tid,men med tiden kommer du att se livet från en ljusare sida. Själv väntar jag på den dagen mer än någon kan förstå.

Tänker på dig och din Carina precis som jag tänker på Madde och hennes David som inte fick leva sina liv tillsammans.

En varm kram till dig Tommy från Anne!

2009-09-22 @ 21:57:49
URL: http://levaidag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0