Nya hemmet

Jag har ett nytt hem. Ett nytt hem som jag skall inreda. Inte för att jag just nu vill inreda/dekorera/möblera, men jag måste. Måste ha någonstans att kalla hem. Dagtid i allafall och nattetid under veckan. Kan säga att det knäppaste jag känner just nu är att jag är vilse i pannkakan. Vet inte riktigt någonting just nu.


Första inflyttningspresenten har blivit ett rosa kramdjur, ser ut som en rosa råtta med jätteöron, lång svans, jättetassar till fötter och som håller ett hjärta med båda framtassarna.  Precis vad jag behöver, för att jag inte skall känna mig "ensammen" och som min härliga väninna Catrine kände att "precis en sån Carina behöver". Catrine har precis en sån där känsla för vad man behöver precis när man behöver det.
 
(Liten parentes: Hon hittade HOPP, som jag fick av henne, tllsammans med lika härliga väninnan Britt-Marie, i precis rätt tid. HOPP behövdes just när livet var så där kaotiskt och jag var så rädd, så rädd, förrförra året. Jag hade panik för allting.
HOPP är en luddig liten kanin som följde med överallt, främst till sjukhuset. Han låg alltid i väskan, beredd på utflykt-Personalen på sjukhuset t o m bäddade för honom för att de tyckte att han var så söt. Han är med här oxå som ett litet ankare...Han är ju faktiskt fortfarande mitt HOPP!! Nångång, förhoppningsvis, på något sätt, skall jag ju komma härifrån, frisk!!)


Till och med lilla barnbarnet (det håriga) har varit och charmat personalen här, iklädd svart fluga. Sååå stilig så. Lyckades tigga till sig ett och annat från matbordet naturligtvis.

Tröttheten rasar i hela kroppen och jag känner en djurisk lust att bara slänga mig på rygg i sängen och sova flera kilometer. Varför blir man sån här?? Några säger att det beror på sjukdomen och kanske är det så?

Tranbärssaften rinner ner i halsen och jag skall dricka säkerligen flera liter i dag oxå. Fick t o m tillbringaren med plast på för att det inte skulle komma ner damm i saften. Snacka om omsorg, snacka om omtänksamhet. Vem tänker på sånt? Uppenbarligen en person på Änggårdens Hospice.

Här finns hela skalan personifierad bland personalen. Namnen kommer så fort jag börjar få ordning på dem. Innan dess säger jag bara fel.

Jag som skulle slänga mig i sängen och sova flera kilometer, tror ni jag kom i säng?? Nej, jag fick lite taktil massage idag och sen somnade jag en stund medans jag väntade på väninnan Elisabeth som skulle komma och göra mig sällskap en stund. Gissa vad hon kom med då?? Hembakt äpplekaka med vaniljsås..What are friends for?????Lots of love and enjoyable meetings of course....

Jag har idag bott här i en vecka och 2 dagar. Här har rasat in och ut folk,läs vänner och släkt, mina underbara ungar, min underbare Prins, allt detta, hela tiden jag har varit här. Vi har haft matorgier, kaffeorgier blandat med lite temlor och vin lite då och då....och sen har jag dessutom hunnit vara hemma en natt.....

Mer om eskapaderna sen.....Pussokram i massor till er alla!!


Kommentarer
Postat av: "Nicka" Monica

Hej Vännen..

Åh, flytta är inte det roligaste och så jobbigt !

Vilket smaskens att få äppelkaka, mums..

Idag har Jag ont om tid, men kikar in till Dig

senare igen.



KRAMAR från Mig../Nicka..

2009-02-04 @ 17:04:06
URL: http://nicka.bloggspace.se
Postat av: Amanda

hoppas du har det bra dit du flyttat och att du mår väl trots allt. all kärlek..://Amanda

2009-02-05 @ 23:32:05
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Therése Hedén

Hej tjejen!



Vad skönt att du har så mycket omtänksamma människor omkring dig. Både personalen och Prinsen verkar helt fantastiska!



Ta hand om dig nu och skriv snart igen!!

Kramar från Therése

2009-02-06 @ 10:03:43
Postat av: Mimmi



skönt att bli ompysslad du verkar ha kommit till ett underbart ställe där alla månar om dig !



Njut och ta tillvara tillfället !



Kram från en läsare



2009-02-06 @ 10:37:13
Postat av: Sussie

Jag säger bara TACK! för att du delar med dig av ditt liv. Dina tankar gör att man ser saker och ting ur ett annat perspektiv!

2009-02-06 @ 15:43:25
URL: http://bullmamman.bloggagratis.se
Postat av: Synne

Hej Carina.

Vet inte om du minns mig ,jo det måste du nog göra. Det är Synnöve Fahlström som tittar in på din blogg. Jag hoppas du inte har något imot det. Jag har ju hört på omvägar att du kämpat i några år med denna djävulusiska sjukdom. Du är en stark kvinna Carina.Jag startade själv en blogg förra åter för att få skriva av mig jobbiga saker ,roliga saker osv. Du kan titta in när ork finns om du har lust. En bamsekram från mig till dig.Synnöve

2009-02-07 @ 08:28:19
URL: http://synne.bloggagratis.se
Postat av: Petra

Min älskade vän

Jag tänkte komma förbi i veckan om jag får?!

Är hos mamma o pappa som fick komma o hämta mig och Liam i fredags efter en inte så rolig dag. Jag berättar när vi ses. Jag hör av mig så vi kan bestämma en dag som passar mitt hjärta.

Många kramar från Liam,mina föräldrar och mig.

Puss i pannan min hjältinna

2009-02-07 @ 17:49:35
URL: http://petraspyssel.blogg.se/
Postat av: Malin

usch, detta låter hemskt.. har inte hunnit kolla hela bloggen, men jag lär återkomma. Kollade förrsten dina Los & kort. Blev helt förälskad i korten du gjort. kolla gärna mina LOs på bloggen:). Kämpa på och sköt om dig!

2009-02-07 @ 21:19:18
URL: http://gottoblandat.blogg.se/
Postat av: Mimmi



Här i stockholm skiner solen idag det är något vi inte varit bortskämda med. Och skiner inte solen på dig så delar jag mer än gärna med mig till dig!

Njut !

2009-02-09 @ 11:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0