Hemma

Mitt liv har gjort en liten vändning igen...jag har kommit hem. Kände mig så malplacerad, det känns så fel att finnas på Hospice. Jag är nog för frisk för att vara där. Jättejobbigt att vara ensam, de andra gästerna är inne på sina rum hela tiden, vill inte komma ut. Min tillvaro blev till att bara vänta. Ganska långtråkigt. Känns mer rätt att vara hemma. Hemma är ju liksom alltid hemma på nåt sätt....och jag har alla mina saker runt omkring mig.

Nej, det känns lite fel att bo på Hospice när jag känner mig så pass pigg som jag gör, så jag har utverkat permission på lite fler dagar än över en helg för att känna på hur det känns. Sen skall jag bestämma mig för hur jag vill ha det framgent. Så nu smakar jag....och just nu smakar det väldans bra...

Idag fyller min älskade Prins år!! Ja må du leva uti hundrade år!!!! I det skicket jag befinner mig i har jag inte kommit iväg utanför dörren för att införskaffa varken tårta, bullar eller presenter...Usch vad jag känner mig skämmig! Fast han kramade om mig i morse och sade att detta att få vakna upp tillsammans med mig idag var den bästa presenten någonsin. Å Älskade Prinsen, du är sååå fin <3   <3 Jag älskar dig!

Så vi gick upp  min Prins och jag och åt frukosten han lagat. När han åkt till jobbet skrev jag lite och sen inväntade jag hemsjukvården, som kom vid 10.30. Det gick bra att byta nål och slang till morfinpumpen efter lite meck...De hade inte jobbat med pumpen på närmare ett år, men det gick som sagt bra.

Sen blev det lite lunch och därefter lade jag mig för att vila lite. Jag somnade så gott, det var nog första gången på länge som jag somnade ordentligt mitt på dagen =), men så välbehövligt, så...Det är ju dilemmat när man går på den tablett- och morfinarsenalen jag gör...man blir så trött. Kanske kan jag få till det och vila mer nu när jag är hemma bland mina egna grejor.

Tog lite mediciner på efterniddagen och sen somnade jag om lite grann. Petra (Liams härliga mamma) kom över på eftermiddagen och hade med sig tårta och bulle som presenter och vi åt middag tillsammans och sedan fikade vi. Mycket mysigt blev det. Tack söta Petra-vännen du är jättego...

Nu skall jag hoppa i bingen (nåja, hoppa är väl ett starkt uttryck!) Gå och lägga mig då, låter lite lugnare kanske? Tack alla för mysiga inlägg och jag blir lika glad varje gång. Tack för änglar och kom ihåg att försöka se de små tingen i vardagen runt oss. Våga värna det småa - I morgon blir det en ny fantastisk dag" Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Amanda

hej. vad skönt för dig och få komma hem, även om du inte vet hur länge det blir. men borta bra men hemma bäst så är det alltid. hoppas verkligen du njuter av varje sekund du är hemma. stor kram Amanda

2009-02-25 @ 22:44:42
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Karin Larsson

Hej, vad glad jag blev att du fick komma hem till

din Prinse. Ha det så bra och hoppas du får stanna

hemma och verkligen få njuta.

Många kramar Karin

2009-02-25 @ 23:27:09
Postat av: Kicki

Hej, jag är så glad för din skull, hemma är hemma. Hoppas att det fungerar bra, det måste vara skönt för er båda.



Kram Kicki

2009-02-26 @ 06:18:51
Postat av: Mimmi



Var där du känner dig trygg och bekväm. Det ger dig mest kraft och kraft behöver du för att gå vidare!



Ha ännu en underbar dag.



styrkekramar

2009-02-26 @ 07:46:53
Postat av: Synne

Ja du Carina,du är nog lite för frisk för det stället.Dom som kommer dit ligger oftast bara i sängen och väntar. Tragiskt men så är det.Jag har varit med om att skicka många patienter dit under mina år i vården. Så var inte ledsen,var hemma och njut så mycket du kan.Försök förhala platsen så du kan använda den vid behov.Det blev några snö änglar för min del,Titti skrev att hon gjort likadant."ler" så nu vill vi veta om det blev någon för din del."flinar" Njut nu av varje dag som du är hemma.Kram på dig.Synnöve

2009-02-26 @ 07:50:00
URL: http://synne.bloggagratis.se
Postat av: Ellinor

Va glad jag blir över att läsa att du är hemma och får känna dig för hur det känns. Va rädd om dig och de dina. kram/Ella

2009-02-26 @ 20:29:07
Postat av: Anonym

Hoppas du fortfarnde njuter av att vara hemma!



Hörde att det fanns sol på västkusten. Sol som ger kraft till alla !



Ha en underbar helg

2009-02-27 @ 18:21:43
Postat av: Anne

Tänker väldigt mycket på dig och ditt kämpande!

Puss o kram från Anne!

2009-03-03 @ 23:13:22
URL: http://levaidag.blogg.se/
Postat av: "Nicka"

Hej Vännen..

Oj, så roligt att vara hemma !!

Tänker ofta på Dig.



STOR KRAM..

från Nicka

2009-03-05 @ 14:12:47
URL: http://nicka.bloggspace.se
Postat av: Mimmi





Var et slag sedan du skrev här och jag hoppas det är för att du har annat trevligare för dig!



Kramar

2009-03-06 @ 08:16:56
Postat av: Petra

hej mitt hjärta!

Tack för senast, det va görmysigt.

Kan berätta att scrapkryssningen blev jättelyckad och jag hade minst lika roligt som dom som va där som deltagare.

SKa gå på mässan i helgen, så är det nåt du vill ha är det bara att hojta till.

Miljoner varma och go kramar

Petra

2009-03-06 @ 12:25:05
URL: http://petraspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0